یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

نماینده مردم کرج در مجلس: ۳۲۰۰ تن مرغ سال گذشته در استان البرز ناپدید شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  علیرضا عباسی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد حذف ارز 4200 تومانی و تبعات آن بر تولید در بخش کشاوری و دامی، اظهار داشت:با کار کارشناسی انجام شده به این نتیجه رسیدم که حذف ارز 4200 تومانی به نفع تولید کننده است.

وی افزود: حداقل بیش از 70 درصد یارانه‌ای که به نهاده‌های دامی تعلق می‌گیرد به دست تولید کننده و مصرف کننده نمی رسد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت بر ارز 4200 تومانی بسیار سخت است ، بیان کرد: 24 هزار مرغداری صنعتی در کل کشور وجود دارد که  4 هزار مرغداری نهاده را با ارز 4200 تومانی تحویل گرفتند ولی یک گرم هم مرغ تولید نکردند.

عباسی با بیان اینکه البرز 20 درصد مرغ مصرفی خود را تامین و 80 درصد باقی مانده را از استان‌های دیگر تامین می‌کند، ادامه داد: سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده سهمیه مرغ استان را از 20 تن به 100 تا 120 تن افزایش دادم که بحران مرغ در استان ادامه پیدا نکند.

عباسی در مورد  مرغ‌های ناپدید شده در استان البرز عنوان کرد: در مدت زمان دو ماهه 5 هزار تن مرغ از یکی از استان‌های معین به البرز وارد شد که متولیان امر می گویند 1800 تن مرغ تحویل گرفتیم و توزیع کردیم این موضوع یعنی 3200 تن مرغ در سال گذشته در استان البرز گم شده است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدا  قرار بود ارز 4200 بر سر سفره مردم برود و به تولید کمک کند، افزود: در عمل ما چنین چیزی نمی بینیم وقتی به مرغداری‌ها مراجعه می‌کنیم می‌گویند 70 درصد نهاده را آزاد می‌خریم یعنی 70 درصد از نهاده موجود نیست چون ما یک گرم هم نهاده به صورت آزاد در کشور نداریم و کل نهاده موجود را با ارز 4200 تومانی تامین می‌کنیم.

عباسی  با اعتراض به این موضوع که چرا باید  تولید کننده، سویا را هر کیلویی 17 هزار تومان بخرد،  عنوان کرد: عده ای مثل زالو به جان مملکت افتادند و در حال خوردن هستند، عده ای هم همیشه طلبکار هستند و عده ای هم در فضای مجازی تخریب می کنند.

وی با بیان اینکه بعضی از افراد مسئولان  نظام را دچار اختلال محاسباتی می‌کنند، تصریح کرد: امروز که قرار است ارز 4200 حذف شود مقابلش ایستادگی می‌کنند که حذف نشود و با فعالیت های خود دیگران را هم می ترسانند و کاری کردند که که امروز دست همه نمایندگان مجلس برای حذف ارز 4200 می‌لرزد.

وی افزود: دهک‌های اول، دوم، سوم و چهارم با برداشتن ارز 4200 تومانی منتفع می شوند، برای دهک‌های پنجم، ششم و هفتم هیچ فرقی نمی کند و دهک‌های هشتم، نهم و دهم ضرر می کنند.

عباسی با مصداق قرار دادن مصرف مرغ در کشور به این مطلب پرداخت که ارز 4200 تومانی بر سر سفره مردم خصوصا قشر ضعیف نرسید و بیان کرد: متوسط مصرف مرغ در کشور 30 کیلوگرم است ، دهک‌های اول و دوم و سوم و چهارم چند کیلوگرم در طول سال مرغ مصرف می کنند، متوسط 10 کیلوگرم، دهک‌های بالا تقریبا 100 کیلوگرم در سال مرغ استفاده می کنند یعنی 10 برابر دهک های اول مرغ استفاده می کنند. 

وی متذکر شد: قیمت مرغ یک بار از 19 هزار تومان به 24 هزار تومان و بار دیگر به 31 هزار تومان افزایش قیمت داشت، تقریبا 20 درصد مصرف مرغ کشور با این روند پایین آمده است و مسلما قشری که نمی‌تواند استفاده نمی کند، قشر ضعیف است، بنابراین ارزی که‌ از اول برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه به کار گرفته شد بیشتر به رفاه متمولین جامعه کمک می کند.

نماینده مردم با پیشنهاد به دولت مردمی افزود: یا دولت صفر تا صد زنجیره را نظارت کند یا اگر نمی تواند نظارت کند ما به‌ازای ارز 4200 تومانی را به خود مردم بدهد که خودشان مدیریت کنند.

انتهای پیام/ی

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …