پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

نخستین نمایشگاه کارآفرینی درآموزش و پرورش البرز گشایش یافت

به گزارش ایرنا، این همایش و نمایشگاه کارآفرینی با همکاری اداره  فنی حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش  و گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای آموزش و پرورش استان البرز در هنرستان علامه امینی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج با حضور مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش  افتتاح شد.

در این نمایشگاه فعالیت های هنرجویان در پنج غرفه که شامل ۳۰۰ اثر از هنرستان های کاردانش و فنی حرفه ای نواحی چهارگانه آموزش و پرورش کرج و ساوجبلاغ می شود در معرض دید عموم قرار گرفته است.

آثار نمایشگاه توانمندی های هنرجویان در هنرستان های کار دانش و فنی و حرفه ای البرز در رشته های صنایع دستی سفالی وکاشی، طراحی دوخت، کف سازی، تربیت بدنی، شبکه و نرم افزار، تابلو فرش و نقاشی،گلیم بافی، لباس فرم دانش آموزی و پالتو، محصولات گلخانه ای، صنایع غذایی، کیف دستی و چرم، دمنوش ها و محصولات آشپزخانه ای و انواع محصولات چوبی است.

هنرجویان دراین نمایشگاه تولیدات خود را با محوریت کارآفرینی و خلاقانه برای معرفی ظرفیت های درس کارگاه نوآوری و کارآفرینی در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش به نمایش گذاشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز روز شنبه دراین آیین گفت: نگاه به کنکور در آموزش و پرورش باید تغییر پیدا کند تا سایه کنکور زدگی در کشور بویژه در بین اولیای دانش آموزان برچیده شود.

سالار قاسمی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش علاوه بر نگاه ویژه به محرومیت زدایی و طرح رتبه بندی معلمان دارد،خاطرنشان کرد: لازم است به موضوع کنکور زدگی در حوزه آموزش و پرورش نیز نگاه ویژه ای داشته باشد تا آموزش و پرورش از کنکور زدگی رها شود.

وی بیان داشت: هنرستان ها را  باید توسعه داد تا دانش آموزان به سمت رشته های فنی حرفه ای و کاردانش بروند که این مهم اکنون در دستور کاری مجمع خیرین کشور به دلیل نیاز مبرم جامعه به نیروهای مهارتی قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: مهارت یابی برای راه اندازی کسب و کار در جامعه ضرورت دارد که برای تحقق آن باید آموزش کارآفرینی و مهارت یابی را از دوره پیش دبستانی آغاز کنیم تا شاهد خروجی مهارت محور نیروهای تربیت شده در هنرستان های کاردانش و فنی حرفه ای باشیم.

قاسمی ادامه داد: کارآفرینی نیاز به بسترسازی دارد که در چند سال اخیر به موضوع مهم تجهیزات هنرستانی توجه خاصی شده است به گونه ای که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۲ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان های البرز ارسال شد.

وی محورهای اصلی این همایش و نمایشگاه را نمایشگاه تولیدات هنرستانها، مسابقه کارآفرینی و غرفه برتر، نمایش اثر یک پودمان کتاب در یک نگاه، نمایش کلیپ هنرآموزان کارآفرینی، نمایش تولیدات مجازی کتاب نوآوری و کارآفرینی هنرآموزان و هنرجویان ذکر کرد.

وی اظهارداشت: توسعه رشته های فنی و حرفه ای در هنرستانها موجب کارآفرینی و زمینه ساز بستر توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه ارتقا سطح آموزش و پرورش از اهداف مهمی است که بیشتر در مدارس فنی دنبال می شود،عنوان کرد: ذهنیت کار آفرینی در هنرستان ها و رشته های فنی شکل می گیرد و منجر به ایجاد شغل و توانمندی افراد خواهد شد.

وی تصریح کرد: توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی به عنوان یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است تا هنرجویان بتوانند با فرآیند تولید، بازاریابی و رقابت در بازار آشنایی پیدا کنند.

قاسمی افزود: این نمایشگاه با هدف شناسایی استعدادهای مهارتی ،ایجاد انگیزه و هدایت دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی  و کارآفرینی، ایجاد رقابت سالم در تولید اثر کیفی و حمایت از تولیدات دانش آموزی دایر شد.

وی تاکیدکرد: نمایشگاه های هنرستانی می تواند در آگاهی بخشی به دانش آموزان و اولیا ، معرفی رشته های مهارتی، انتخاب رشته درست دانش آموزان در پایه نهم دوره اول متوسطه داشته باشد.

این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید علاقمندان دایراست.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …