شنبه , 8 اردیبهشت 1403

نمای ساختمانی شهرهای البرز با مشخصه ایرانی و اسلامی طراحی شود

مجتبی عبداللهی روز شنبه در نشست  با شهرداران کرج ، فردیس و مجموعه شهرداری کرج  افزود: طراحی شهری در کرج بسیار آشفته است و طرح تفصیلی به درستی اجرایی نشده، بنابراین باید سیستم عملکرد شهرداری پایبند به قانون باشد.
وی ادامه داد: مصالح ساختمانی، ثروت ملی محسوب می شوند و باید در ساخت و سازها از دفن بیهوده مصالح و عمر کوتاه سازه ها جلوگیری کرد.
استاندار البرز با بیان اینکه نورپردازی و نمای ساختمان ها باید زیرنظر شهرداری طراحی و اجر شود، افزود: باید در طراحی نمای ساختمان ها مشخصه ایرانی و اسلامی رعایت شود.
عبداللهی گفت: ضرورت دارد در کمیسیون ماده ۱۰۰ به گونه ای تصمیم گیری شود که حقوق و منافع شهر محفوظ بماند.
وی افزود: شهرداری های کرج و فردیس باید با بهره برداری از خرد جمعی به درآمدزایی و افزایش درآمد برسند.
استاندار البرز گفت: تا کی باید از ضعف در زیرساخت ها گله کنیم، باید برای جبران کمبودها وارد میدان شویم.

وی یادآورشد: درشهرداری کرج با ظرفیت های فراوانی که وجود دارد باید در موضوعات ساختاری، کاری و فعالیتی تحول ملموس ایجاد شود.

عبداللهی با بیان اینکه مدیریت شهری در کرج باید از برنامه های شهرهای موفق جهان الهام بگیرد، ادامه داد: عملکرد شهرداری کلانشهر کرج باید الگوی تمام شهرداری های کشور شود و اقدامات شاخصی را شاهد باشیم.
وی گفت: شهرداری کرج باید چند پروژه محوری و بزرگ تعریف کند و در سریع زمان ممکن به اجرای ان بپردازد.
عبداللهی افزود: کمربندشمالی کرج باید در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد همچنین قطار شهری کرج به پاشنه آشیل استان البرز  تبدیل شده و نباید بیش از این خجالت زده این پروژه باشیم.
استاندار البرز با اشاره به اینکه آزادراه جنوبی کرج باید طراحی شود، گفت:  هویت بخشی به ورودی های استان و ساماندهی آزادراه تهران – کرج، زیباسازی و ایجاد فضای سبز در حاشیه اتوبان باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.
وی افزود: شهرداری ها باید برای ایجاد تصفیه خانه های محلی، حوضچه های ذخیره آب در پارک ها  نقطه یابی و پیش بینی های لازم را داشته باشند.
استاندار البرز با بیان اینکه ظرفیت های فراوانی در کلانشهر کرج وجود دارد که باید شکوفا شود، افزود: توسعه، شکوفایی و پیشرفت در مدیریت شهری کرج در گرو تلاش شبانه روزی است.

استان البرز دارای ۱۸ شهر است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …