شنبه , 8 اردیبهشت 1403

البرز در جشنواره عاشورائیان ۲ رتبه کشوری کسب کرد

سالار قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این جشنواره علیرضا سوری دانش آموز دوره متوسطه از مدرسه پارسی اربابی فرد کرج در رشته مداحی توانست رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: ندا باوی از آموزگاران مدرسه اسپرورین نیز در رشته عکاسی رتبه اول جشنواره کشوری عاشورائیان را از آن خود کرد.

 مدیرکل آموزش و پرورش البرز،  ترویج هر چه بیشتر فرهنگ  ایثار، پایداری، ازخودگذشتگی، مقاومت، شهادت و  رشادت،حفظ و انتقال ارزش های ناب نهضت عاشورا، ارتقای سطح آگاهی نسل امروز نسبت به باورهای دینی و ارزش های اسلامی و آشنایی روزافزون دانش آموزان با سیره عملی ائمه معصوم (ع) را ازاهداف مهم برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

قاسمی با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره در استان چهارمحال و بختیاری دایر بود، اضافه کرد: این جشنواره در ۲۱ رشته ویژه کارکنان و ۲۲ رشته ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه از ۱۹ مرداد ماه  تا ۱۷ مهر سال ۱۴۰۰ ویژه فرهنگیان و دانش آموزان برگزار شد.

وی تصریح کرد: علاقه مندان با ارسال مقاله، روایتگری، دلنوشته، قصه نویسی، قصه گویی، شعر، سرود، تصویرگری، نقاشی، فیلمنامه، نمایشنامه، مستند، فیلم کوتاه، پویانمایی و موشن گرافی، عکس، خط، پوستر و اینفوگرافی و مداحی در این جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: ۱۸ مدرسه استثنایی در البرز وجود دارد که از این تعداد ۱۷ مدرسه به صورت دولتی و یک مدرسه نیز به صورت غیردولتی فعالیت می کند.

وی ادامه داد: البرز یک هزار و ۸۸۹ نفر دانش آموز  استثنایی و ۹ هزار و ۲۲۳ نفر دانش آموز هم به صورت تلفیقی فراگیر در مدارس عادی دارد.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش اموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …