شنبه , 1 اردیبهشت 1403

کارگروه ویژه نظارت بر تجارت در البرز تشکیل شد

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز رامین ربیعی در نشست ستاد تنظیم بازار  استان البرز با بیان اینکه اجرای کامل سیاست‌ها و برنامه های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت  در حوزه تنظیم بازار در سطح استان  با جدیت تمام در دستور کار است، افزود:  بنا بر ساز و کارهای جدید وزارت صنعت ، معدن و تجارت  تحول جدی در ساختار مدیریت بازار در اولویت کاری این وزارتخانه قرار دارد.
وی اضافه کرد: در همین راستا کارگروه ویژه ای در استان البرز تشکیل شده که به صورت مستمر روند تکمیل و راه اندازی کامل سامانه جامع تجارت به عنوان فرآیندی هوشمند جهت رصد تامین و توزیع کالا در سطح استان را دنبال می کند.
ربیعی تصریح کرد: رصدپذیری جریان کالا، اصلاح ساز و کارهای نظارتی، برنامه ریزی منسجم برای تامین مواد اولیه، بهبود کارایی سیاست‌های قیمت گذاری کالا و ارزیابی و رتبه بندی و اعتبارسنجی فعالان زنجیره تأمین و توزیع از جمله اهدافی است که با اجرای سازوکارهای جدید تنظیم بازار در وزارت صنعت، معدن و تجارت حاصل خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  البرز نیز در این نشست  از انجام پنج  هزار و ۹۶۲ مورد بازرسی از صنوف و واحدهای تولیدی و خدماتی استان طی مهر ماه امسال خبر داد.

کوروش مرادی افزود: در مهر ماه سال جاری بیشترین تخلفات صنفی محرز شده در بخش غلات و حبوبات شامل نان، برنج، ماکارونی با تنظیم ۱۷۵ مورد پرونده بوده است.

وی با تاکید بر تداوم برنامه های نظارتی معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت البرز بر صنوف مختلف تولیدی، خدماتی و بازرگانی استان تصریح کرد: همچنین یک هزار و ۲۲۶ مورد تخلف صنفی کشف که  برای۸۲۰ واحد متخلف پرونده تشکیل و به مراجع رسیدگی کننده ارجاع شده است.

مرادی اضافه کرد: ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده در مهر ماه امسال بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدت و تجارت استان البرز گفت: صنوف مرتبط با عرضه میوه با ۱۰۱ مورد و مواد پروتئینی با ۹۲ مورد بیشترین تعداد پرونده های متشکله را به خود اختصاص داده است.

مرادی تصریح کرد: از شهروندان عزیز البرزی تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را با شماره تلفن گویای ۱۲۴ مطرح نمایند تا بررسی های لازم در این زمینه انجام پذیرید.

استان البرز ۱۲۰ هزار واحد صنفی  و سه هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …