سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

آمریکایی ها منطقه را هر چه زودتر بدون هیچ بهانه ای ترک کنند

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس افزود: مردم عراق و به خصوص نیروهای مقاومت به دلیل به شهادت رساندن این ۲ شهید و یارانشان دچار خشم و نفرت شدیدی نسبت به آمریکایی ها و صهیونیست شده اند.

وی در ادامه به موضوع سکوت اشاره کرد و اظهارداشت: در دم فروبستن از سخن حکمیانه خیری نیست همانطور که در سخن گفتن از روی نادانی خیری وجود ندارد و سخنان باید از روی حکمت و ترویج اخلاق، عدالت و تربیت باشد.

وی با بیان اینکه روایات فراوانی درباره سکوت و مدح سکوت وارد شده، گفت: ولی سخن حق گفتن از سکوت بهتر است به طوریکه در بیانی از امیرالمومنین (ع) آمده که “سخن حق گفتن بهتر از درماندگی در خاموش ماندن است”.

امام جمعه کرج افزود: مومن باید جایی که در دفاع از حق است  دفاع کند و جایی هم که لازم است، سکوت کند و سخنی که باعث بی آبرویی می شود نباید انجام شود.

۱۹ دی ماه مبدا تحولی عظیم در تاریخ معاصر ایران است

آیت الله حسینی همدانی در ادامه به سالروز ۱۹ دی ماه قیام مردم قم در سال ۱۳۵۶ اشاره کرد و گفت: به این قیام می توان در ابعاد مختلف همچون دشمن شناسی، بصیرت، زمان شناسی، اقدام به جهاد همراه با فداکاری پرداخت.

وی افزود: این حرکت الهی مبدا یک تحول عظیم در تاریخ معاصر در ایران است و حادثه ای عبرت آمیز و راه نشان دهنده ای است که باید به ابعاد آن توجه ویژه داشت.

وی تصریح کرد: در آن سال با نوشتن مقاله ای توهین آمیز در روزنامه ای چنان آتشی برپا شد که طومار ۱۵۰۰ ساله رژیم ستم شاهنشاهی در مدت کوتاهی پیچیده شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: نسل جدید باید از نسلی که ۱۹ دی ماه را به وجود آورد، طاغوت را سرنگون و دفاع هشت ساله را مدیریت کرد را درس آموخت و در مسیر بیانیه گام دوم و رسیدن به اهداف تمدنی اسلام و انقلاب با نشاط حرکت کند.

وی افزود: یکی از ویژگی های مردم قیام کننده در ۱۹ دی ماه همکاری تمام مردم با رهبری و هدایت روحانیت بود و یکی از بهترین محرک ها در این قیام شهادت حاج مصطفی خمینی بود که مجالس گرامیداشت آن تبدیل به مبارزه علیه شاه و حمایت از امام شد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه امام خمینی (ره)  هم با پیام ها و اعلامیه ها مردم را بیدارتر و آماده تر برای قیام ها کرد، ادامه داد: رژیم طاغوت فکر می کرد اگر مستقیم به امام توهین کند چهره امام نزد مردم خراب می شود.

وی اضافه کرد: در این مقاله نویسنده بی حجابی را فضیلت می داند و حجاب را ارتجاع سیاه دانسته است و به امام اهانت کرده و قیام خرداد ۱۳۴۲ را توطئه سرخ و سیاه دانسته است ولی حجاب نقطه عزیمت آن ها و غرب زده ها بود.

رواج فرهنگ استعماری از اسلحه قلدران بدتر است

امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمنان هنوز هم بر بی حجابی اصرار دارند، گفت: دراول انقلاب لایحه قصاص را جنجال کردند و خط غرب زده در داخل با حمایت خارج در مقابل احکام اسلام بود و قبل از شاه، پدر بی سوادش در  ۱۷ دی ماه سال ۱۳۱۴که حذف حجاب را طرح و اعلام کرد باعث جنایات فراوان در جامعه و کشور شد.

وی افزود: پیش از اینکه قانون حذف حجاب اعلام رسمی شود مردم را در مسجد گوهرشاد در مشهد به گلوله بست و خون بی گناهان را ریخت و قبل از اینها مقدماتی را فراهم کردند تا این دستور را بدهند به طوریکه در اوایل خرداد ۱۳۱۴ هیات دولت را احضار کرد که باید صورتا و سنتی باید غربی شود.

امام جمعه کرج تصریح کرد: در آن سال رضا شاه ملعون به رییس فرهنگ دستور داد معلمان و دانش آموزان دختر و خانم به مدرسه با حجاب حق ورود ندارند که در اینجا نقطه عزیمت و بزنگاه حجاب  علوم می شود.

وی بیان داشت: فرهنگ حجاب یکی از مواضع مبارزه با بدحجابی است؛ محجبه ها را تضعیف می کنند و مورد بی احترامی قرار می دهند و به مبلغان حجاب فشار می آورند و بد می گویند.

وی با تاکید بر اینکه باید در مورد حجاب گفت و دیگران که نمی گویند باید بگویند چرا نمی گویند؟ افزود: امام راحل گفتند آنچه که می توان گفت ام الامراض است رواج فرهنگ استعماری است که جوانان ما را با آن فرهنگ مسموم آموزش داده اند و از اسلحه قلدران بدتر است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: اسلحه آنها بعد از چند وقت می شکند ولی زمانیکه فرهنگ فاسد شد جوانان ما که زیربنایی تاسیس همه چیز هستند از دست ما می روند که توصیه می کنم به وصیت نامه امام راجع به بی بتفاوت نبودن در مقابل آزادی غربی مراحعه شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم گفته اند «سیاست راهبردی اساسی و بنیانی غرب بر عرضه شدن و هرزه شدن زن است؛ حجاب مخالف آن است و حتی اگر حجاب ناشی از یک انگیزه و ایمان دینی نباشد با آن هم مخالفت می کنند یعنی این نماد نباید باشد».

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تاکید بر اینکه نمی توان به فرهنگ بی تفاوت بود، گفت: بعد از مهندسی فرهنگی که مطرح شد و چند استان همچون البرز به صورت نمونه انتخاب شدند که شورای فرهنگ عمومی در خصوص آن تشکیل شد و خارج از شورا هم جلسات دیگری گذاشتیم و بعضی از افراد را مامور به گزارش گیری در داستگاه ها در این خصوص کردیم.

وی افزود: بعد از جمع آوری و جمع بندی جلساتی با شورای کشوری گذاشته شد که به پنج مساله اصلی استان رسیدیم که ۴۰ روز پیش به شورای عالی ارایه دادیم تا بقیه مراحل آن طی شود ودستورالعملی برای برنامه های آتی استان برای حل مسایل فرهنگی استان ارایه شود.

شهر مقدس قم مرکز اصلی و هدایت کننده مبارزات بود

وی در ادامه اشاره ای دوباره به قیام مردم قم اشاره کرد و اظهار داشت: شهر مقدس قم در تاریخ انقلاب همواره به عنوان یکی از اصلی ترین پایگاه های و سازمان دهنده مبارزه علیه رژیم ستمشاهی با حضور روحانیت بوده و هنوز هم هست و بعد از ۱۵ خرداد ۴۲ قم به عنوان مرکز اصلی و هدایت کننده مبارزات بوده و ۱۹ دی ۵۶ جرقه انقلاب از آن زده شد.

امام جمعه کرج گفت: سال های زیادی رژیم پهلوی با نیروی مخوف ساواک به سرکوب و شکنجه و ارعاب مردم مشغول بود ولی ۱۹ دی تمام آن تلاش ها را از بین برد و مردمی که ۱۹ دی را به وجود آورند به خوبی اهداف رژیم را شناختند که الگویی برای دیگر نقاط کشور برای یک حرکت عمومی بود.

وی افزود: این حرکت شتابان انقلاب به رهبری امام اسلامی و مردمی بود و امروز بعد از ۴۳ سال هنوز مردم با عزت و با صلابت و مقاوم بر شعارهای اولیه انقلاب ایستاده اند و امریکا و اسراییل را دشمن درجه یک خود می دانند و هر جمعه تکرار می کنند «مرگ بر آمریکا».

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: ۱۹ دی سال ۱۳۶۵ ششمین و شدیدترین و پرهزینه ترین عملیات تهاجمی ایران علیه عراق به نام عملیات کربلای ۵ انجام شد که ۱۵ روز پس از کربلای ۴ با فرماندهی سپاه در محور شلمچه و در منطقه دریاچه پرورش ماهی آغاز شد.

وی اضافه کرد: استحکامات و دژهایی که عراق در این منطقه برای خود درست کرده بود که با محاسبات نظامی شکست آن ناشدنی بود ولی رزمندگان اسلام با عزم راسخ با روحیه ای بالا و جوانمردی بالا وارد عرصه کارزار شدند.

وی گفت: گارد ریاست جمهوری عراق و دیگر نیروهای بعث به مقابله با رزمندگان ایرانی پرداختند ولی تلفات سنگین افراد و اداوات آن ها را زمین گیر کرد و ۱۵۰ کیلومتر مربع از منطقه آزاد و قسمت هایی از جنوب عراق تصرف شد و خط پدافندی ایران نزدیک پتروشیمی زده شد.

امام جمعه کرج افزود: در این عملیات پیشروی رزمندگان به قدری بالا بود که تلویزیون ایران بصره را نشان می داد و می توان گفت با نابودی استحکامات عراق بصره به دست ایران افتاد.

وی تصریح کرد: در این عملیات شهدایی همچون خرازی، دقایقی فرمانده لشکر ۹ بدر، شهید میثمی در قرارگاه خاتم الانبیا، شهید کلهر و افراد شاخص دیگری از کرجی ها را تقدیم انقلاب کردیم که این عملیات دستاوردهای فراوان نظامی و سیاسی داشت به طوریکه طبق آماری نزدیک ۱۰ درصد هواپیماهای جنگنده عراق سرنگون و بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر تلفات داشتند.

وی یادآور شد که قطعنامه ۵۹۸ بعد از این عملیات در سازمان ملل تصویب شد.

بازسازی اعتماد عمومی مهمترین راهکار دولت سیزدهم است

آیت الله حسینی همدانی گفت: رهبر معظم انقلاب در اولین دیدار با اعضای هیات دولت مساله احیای اعتماد و امید مردم به دولت را بسیار مهم خواندند که فرمودند «اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است و مردم وقتی به شما اعتماد کردند و امید داشتند با شما راه می آیند که بزرگترین سرمایه دولت است که مقداری آسیب دیده و باید ترمیم شود و راهش عمل به وعده ها است».

وی به دولت توصیه کرد که باید به جد این مردم را مراعات کنید که یک هشدار جدی است لذا بازسازی اعتماد عمومی مهمترین راهکار دولت سیزدهم است زیرا مردم سالاری دینی بدون پشتوانه مردم ارزش ندارد.

امام جمعه کرج گفت: برای بازسازی اعتماد عمومی نمی توان یک نسخه پیچید بلکه باید به مجموعه ای از رفتارها و تصمیم ها توجه داشت که رییس جمهور و دیگر مجموعه در این مسیر قدم می زنند ولی مشکلات و گرفتاری ها سختی های خود را دارد که به تنهایی دلیلی نیست که کار با سرعت بیشتری جلو نرود و یکی از کارهای مفید نزدیک شدن به مردم با حضور میدانی است که برای اعتماد سازی خوب است که انجام می شود.

وی افزود: مسوولی که در بین مردم حضور دارد ولو عمل به وعده سخت است ولی کمتر حرفی می زند که به آن عمل نکند.

آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: باید با تلاش بیشتر مشکلاتی که مردم با آن روز خود را می گذرانند کم شود و دولت با حضور در بین مردم و تصمیات عاقلانه حس امید را زنده می کند ولی سرعت باید بیشتر شود و بدنه کارشناسی کشور و دلسوزان را دولت با خود بیشتر همراه کند.

نعمت لباس تکریم الهی در حق انسان است

امام جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه اسلام در تمام زمینه ها دستورالعمل دارد به طوریکه هر لحظه ای از زندگی انسان برنامه وجود دارد تا به کمال واقعی برسد، گفت: یکی از آن ها نعمت لباس پوشیدن است که خدا برای غیرانسان پوششی به نام لباس قرار نداده است.

وی افزود: نعمت لباس تکریم الهی در حق انسان است و نعمتی است که حضرت آدم و حوا از ابتدای خلقت بهره مند بودند و به دلیل اغفال شیطان و خوردن از میوه ممنوعه برهنه شدند که کار شیطان برهنه سازی است که یا لباس تقوا و یا لباس ظاهری را از تن انسان بیرون می آورد.

وی با اشاره به اینکه رسول خدا (ص) از برهنه شدن در طول روز و شب نهی کرده است، اظهار داشت: از امام صادق (ع) روایت است که لباس زیبا بپوش زیرا خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد ولی مراقب باش لباست از پول حلال باشد.

آیت الله حسینی همدانی همچنین با بیان اینکه حضرت علی (ع)  آراستگی یکی از اخلاق اهل ایمان است یعنی مومن شلخته و ژولیده نیست، گفت: آراسته بودن در مقابل مردم هم یکی از سفارشات دین است که ریا نیست و مذمت هم نشده است به خصوص زمانیکه به دیدار برادران و دوستانتان می روید.

وی بیان داشت: لباس علامت فکر، اندیشه، فرهنگ، آداب و رسوم یک شخص است و شخصیت افراد را از نوع پوشش آن ها می توان فهمید که آیا ساده و بی آلایش است یا اهل فخر فروشی و اسراف است و چون یک نماد فرهنگی است اقوام مختلف بر لباس رسمی قوم خود اصرار دارند تا در مجامع رسمی با آن لباس حاضر شوند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه در دین اسلام و گفته معصومین لباس تنها چیزی است که اسراف در آن وجود ندارد، گفت: در گفته اهل بیت (ع) مردان و زنان نباید مثل همدیگر لباس پوشیده و شبیه هم شوند که جایز نیست.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …