شنبه , 8 اردیبهشت 1403

امام جمعه فردیس: تقابل ایران و آمریکا، بنیادی و راهبری است

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان فردیس افزود: نزاع ایران و آمریکا، یک نزاع هویتی است ایران با مشخصات یک نظام انقلابی و ضدسلطه با آمریکا با مختصات یک نظام سلطه گر و استکباری ممکن نیست معامله یا مفاهمه کند .

وی اظهار داشت: تاکتیک نرمش قهرمانانه نشان داد که آمریکا یک نظام استکباری و شیطان بزرگ است لذا امکان صلح و سازش با آن وجود ندارد مگر اینکه ما دست از هویت ایمانی و استقلال و شرافت خود برداریم و مثل گاو شیرده درآییم این یعنی استحاله نظام انقلابی . 

وی با بیان اینکه نقشه راه ما براساس بیانیه گام دوم دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی است، گفت: تلاش آمریکا برای استحاله ایران و تغییر هویت انقلابی و تسلیم کردن ما به طرق گوناگون ادامه دارد.

وی اظهار داشت: دشمن آمریکایی گاهی از طریق فشار حداکثری و تحمیل برجام جامع هسته ای، موشکی، منطقه ای و حقوق بشری،گاهی از طریق مهار منطقه ای جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی با ایران هراسی و دامن زدن به اختلافات قومی – قبیله ای و مذهبی و حمایت از اپوزیسیون نظام،گاهی با ناکارآمد نشان دادن حکومت اسلامی، از طریق بزرگ نمایی مشکلات و نقص ها و سیاه نمایی ها و مشروعیت زدایی از نظام اسلامی و انقلابی همه مشکلات را به اسلام و روحانیت نسبت دهد به جای مدیران ناسالم و لیبرال و فشارتحریم ظالمانه خودشان. 

وی با بیان اینکه مقاومت و تدبیر در مذاکرات هسته ای؛ زیاده خواهی و گستاخی غربی ها را متوقف کرد، افزود: متاسفانه تیم دیپلماسی ضعیف که هم جاسوس در آن بود و هم فضول و مشی آن نیز وادادگی بود کشور ما را در وضعیت اره قرار دادند؛ چه در برجام بمانیم ضرر می کنیم و چه خارج شویم با تهدید مکانیسم ماشه، ضرر می کنیم. 

وی ادامه داد: بنا به نقل نشریه پولیتیکو خانم موگرینی در کنفرانس اتحادیه اروپا اعلام کرد : من از روحانی تضمین گرفتم حتی در صورت خروج آمریکا از توافق و برگرداندن تحریم ها، ایران به برجام پایبند بماند. 

امام جمعه فردیس گفت: این وضعیت نابسامان  معیشتی و اقتصاد امروز عمدتاً ناشی از دولت قبل و برجام آن دیپلمات ها با رویکرد وادادگی بود که تمام مسائل کشور را به مذاکره با آمریکا و اروپا و موافقت کدخدا گره زده بود. 

حسینی افزود: ولی اکنون میدان بازی در دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی عوض شده و به نفع ملت است موضوع بحث در وین الان که رفع تحریم است ضمن اینکه دولت در مسیر خنثی کردن تحریم ها با تقویت تولید و دور زدن تحریم ها موفقیت خوبی داشته است اما حجم آواربرداری از سابق بالاست. 

وی در بخش دیگر خطبه ها به ضرورت دروازه بانی در مقابله با استبداد اطلاعاتی و ابتذال هیجانی و کثافت اخلاقی اشاره کرد و بیان داشت: اکنون دشمنان ما با سلطه بر رسانه ها و فضای مجازی اداره می کنند که چه صدایی، چه پیامی و چه محتوایی، در چه زمانی و چه گونه به گوش مخاطبان برسد؛ یعنی دشمنان افکار عمومی جامعه را مدیریت می کنند. 

حسینی گفت: در چنین وضعیتی باید به خاطر دفاع از ملت و مملکت و دین و دیانت مردم، رسانه ها را دروازه بانی کرد وگرنه آسیب های فراوانی به لحاظ اخلاقی، امنیتی و اجتماعی بر جامعه وارد می شود که شده است. 

امام جمعه فردیس گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید از قدرت مجازی دشمن سلب اراده کرد و نفوذ سایبرنتیک غربی را خنثی کرد راهکار آن تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مثل بقیه کشورهای هوشمند و توسعه یافته،تقویت پلتفرم های داخل که بسترهای ارائه خدمات هستند و ارتقاء سواد رسانه ای در افکار عمومی تا تحریف و سانسور دشمنان را خنثی کند. 

حسینی افزود: فضای مجازی بی سامان محلی و ابزاری برای عقده گشایی و کینه ورزی علیه دین و ارزشهای دینی و انقلابی است ، فضای مجازی هم یک فرصت است هم یک تهدید، مقصود ما انسداد آن نیست بلکه مدیریت و ساماندهی آن است. 

وی به فضای مجازی حکمرانی دشمنان در داخل کشور ما و بر افکار عمومی ملت ما و جوانان اشاره و اظهار داشت: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب چرا مسئولین، مجلس، دولت، دستگاه قضایی، مردم را در برابر این همه هجمه دشمنان، ملت را بی دفاع گذاشته اند ببینید اینستاگرام با سردار دلها که مظهر شرف و اقتدار ماست چه کرده اند که رهبر معظم انقلاب نیز مکرر تذکر داده اند و هفته گذشته نیز با صراحت این مسئله را متذکر شده اند جدیداً توئیتر هم درباره حاج قاسم سلیمانی و شهدای گمنام حساب های فارسی را مسدود کرد. 
 
امام جمعه فردیس در بخش دیگر خطبه ها به دولت آیت الله رئیسی با حضور میدانی خود درصدد حل مشکلات مردم است ، اشاره کرد و گفت: در مساله کرونا آمار واکسیناسیون به ۹۰ درصد رسیده است. آمار تلفات به کمتر از ۳۰ نفر در روز، در حالی که در دولت سابق در مرز ۴ رقمی شدن بود. 

وی اظهار داشت: برای تکمیل و راه اندازی بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی دولتی فردیس هم استاندار و نمایندگان مجلس تلاش بیشتری کنند.

شهرستان فردیس با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …