جمعه , 10 فروردین 1403

۹۰ درصد دانش آموزان البرز دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

سالار قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  همزمان با آغاز  واکسیناسیون سراسری دانش آموزان،  معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز با برنامه ریزی منسجم، ضمن ارائه آموزش های لازم به والدین و دانش آموزان تلاش نمود تا در کوتاه ترین زمان ممکن کلیه دانش آموزان استان را در برابر کرونا ویروس واکسینه کند.

وی خاطرنشان کرد:  اکنون با تلاش مراکز ثابت و سیار بهداشت استان البرز تکمیل  واکسیناسیون  دانش آموزان  ۱۲ تا ۱۸ سال در حال انجام است .

قاسمی شمار کل دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان البرز را ۲۲۰ هزار نفر عنوان کرد و  بیان داشت: پیرو تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ضرورت حضوری شدن تدریجی مدارس، علاوه بر واکسیناسیون دانش آموزان، بازدید و نظارت بر کلیه مدارس و مراکز آموزشی در دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار گرفته است.

وی  تصریح کرد: کارشناسان بهداشت محیط با حصور در کلیه مدارس، ضمن ارائه آموزش های لازم در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بر نحوه تهویه هوا در کلاس ها ، رعایت فاصله گذاری و وجود مواد ضدعفونی  نیز نظارت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز  اضافه کرد: استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان برای تزریق واکسن کرونا صورت گرفت که اکنون تعداد کمی از آنان  موفق به تزریق واکسن نشده‌اند به همین منظور والدین دانش‌آموزان می‌توانند برای واکسینه کردن فرزندان خود به مراکز واکسیناسیون مشخص شده مراجعه کنند تا ایمنی فرزندان خود را در برابر این ویروس تامین کنند.

وی ادامه داد: طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله به صورت اختیاری با اجازه والدین همچنان ادامه دارد تا کسانی که موفق به دریافت واکسن نشده‌‍‌اند مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزیادآورشد:  با واکسینه شدن دانش‌آموزان و معلمان گام‌های اساسی برای بازگشایی مدارس برداشته شده است که امیدواریم عرصه تعلیم و تربیت با این اقدام مهم دوباره به حضوری شدن مدارس منجر شود، اگرچه اولویت وزارت آموزش و پرورش حفظ سلامتی دانش‌آموزان است.

وی عنوان کرد: به دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم ۲ نوبت واکسن سینوفارم، همانند بزرگسالان، تزریق می‌شود.

قاسمی تاکید کرد: دانش‌آموزان همچون دیگر گروه‌ها این است که پس از دریافت واکسن کرونا عادی‌انگاری نداشته و همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله از روز ۱۵ مهرماه به صورت رسمی آغاز شد.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش اموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …