جمعه , 31 فروردین 1403

برنامه حال خوش کتابخوانی در بستر شاد مدارس البرز کلید خورد

فرشته فهمیده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا یکی از آسیب‌های نظام تعلیم و تربیت و جامعه را دور شدن از فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: برنامه حال خوش کتابخوانی  با هدف ایجاد پیوند عمیق میان دانش آموز و کتابخانه در مدارس استان البرز عملیاتی شده است.

وی گسترش فرهنگ مطالعه ، ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر کتاب های درسی و غیر درسی در بین دانش آموزان و پرکردن اوقات فراغت آنان را از دیگر اهداف برگزاری این برنامه درهفته کتاب و کتابخوانی برشمرد.

فهمیده بیان داشت: یادگیری خارج از چارچوب کتاب درسی در راستای علایق و کنجکاوی‌ها می‌تواند برای کودکان و نوجوانان فرصت‌ساز باشد.

وی اضافه کرد: در این برنامه به دنبال افزایش فرهنگ مطالعه کتاب در ۲ کانون مهم خانه و مدرسه هستیم تا کتاب ها در قفسه های کتابخانه ها خاک نخورد و دانش آموزان با رغبت به سمت کتاب و مطالعه سوق پیدا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: برگزاری مسابقه کتابخوانی، به اشتراک گذاشتن کتاب ها، نوشتن آموخته هایی از کتاب، هدیه دادن کتاب و چرا کتاب خواندن را دوست دارم از جمله برنامه هایی است که مربیان و مشاوران تحصیلی مدارس البرز در هفته کتاب و کتا بخوانی به آن می پردازند.

وی یادآورشد: ایجاد پیوند عمیق میان دانش آموز و کتابخانه نیاز به  حمایت اداره کل  نوسازی و تجهیز مدارس و خیران در ساخت کتابخانه و تجهیز آن در مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی استان نیز دارد.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …