جمعه , 7 اردیبهشت 1403

افزایش تعداد مراکز توانمندسازی معتادان از نیازهای فردیس است

احمد محمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون حدود ۳۰ نفر در مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری معتادان فردیس  تحت پوشش قرار دارند که انتظار می رود با افزایش این مراکز تعداد بیشتری از معتادان تحت پوشش قرار گیرند.

وی ادامه داد: خدمات مرکز  توانمند سازی شامل دریافت خدمات حمایتی روانشناختی و ارتقای مهارت‌های شغلی، جستجوی شغل، بازگشت به کار ،  ایجاد سرپناه و بازگشت به شبکه اجتماعی از جمله خانواده  است.

محمدزاده ،هدف از راه اندازی این گونه  مراکز را ایجاد محیطی امن، حمایتگر و عاری از مواد اعتیاد آور برای بهبود یافتگان بی خانمان و بازگشت به جامعه از طریق توانمندسازی فرد جهت یافتن فرصت‌های شغلی و یا تهیه سرپناه عنوان کرد.

وی  افزود: سال گذشته برای پیشگیری از اعتیاد در حوزه ماده ۱۶ معتادان متجاهر حدود ۲۰۰ نفر  و امسال نیز حدود ۵۶ نفر در این شهرستان ساماندهی شدند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس گفت: در حوزه اعتیاد هفت مرکز بازپروری خصوصی در فردیس وجود دارد که یکی از این مراکز به بانوان اختصاص داده شده است.

محمدزاده افزود: برای درمان معتادان و کاهش آسیب های اجتماعی موبایل سنتر و کانکس کاهش آسیب در این شهرستان راه اندازی شد که برای کاهش آسیب های اجتماعی به بیماران پرخطر 

 خدمات روانشناختی و مددکارانه ارائه می دهد.

رییس اداره بهزیستی فردیس  بیان داشت: امسال  ۱۵۰ نفر در طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد ،  ۳۶۱ نفر در زمینه آگاه سازی آموزش زندگی خانواده ، ۳۹۲ نفر در زمینه آموزش دوره های پیش از ازدواج ،یاری برگ مشاوره و روانشناختی به افراد بی بضاعت ۲۲ نفر در شهرستان فردیس خدمات دریافت کرده اند.

وی به اجرای طرح مانا برنامه مشارکتی نوجوانان اشاره کرد و افزود:  امسال با وجود تعطیلی مدارس در راستای مهارتهای زندگی برنامه آموزشی برای  ۵۵ دانش آموز در فردیس  اجرا شده و همچنان ادامه دارد.

محمدزاده همچنین به ارائه خدمات کاهش آسیب به ۸۵۰ نفر از کارتن خواب ها و تزریق واکسن کرونا به ۲۷۱ نفر  دیگر را  از خدمات بهزیستی برشمرد.

 رییس اداره بهزیستی فردیس گفت : سه هزار و ۳۵۰ نفر مورد غربالگری بینایی و یک هزار و ۱۲۶ نفر شنوایی در این شهرستان قرار گرفتند.

وی به فعالیت چهار مرکز مثبت زندگی در فردیس و مشکین دشت اشاره کرد و افزود: در راستای اجتماع محور و محله محور سه مرکز دیگر در حال راه اندازی است هر مرکزی  به ۴۵۰ پرونده رسیدگی می کنند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس گفت: پنج هزار و ۱۳۶ پرونده در بخش توانبخشی وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۱۳۵ مستمری بگیر و مابقی در نوبت برای دریافت مستمری هستند بیشتر این افراد معلولان جسمی حرکتی هستند که با جدیت به آنان خدمات رسانی می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …