شنبه , 15 اردیبهشت 1403

رییس اتحادیه: قیمت میوه در خراسان جنوبی افزایش چشمگیری ندارد

محمد حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری افزایش قیمت میوه را در تمام نقاط کشور داریم و از طرفی هم خراسان جنوبی مصرف کننده میوه است و هیچ میوه‌ای به جز گوجه فرهنگی و خیار سبز در استان تولید نمی‌شود.

وی عنوان  کرد: مرکبات خراسان جنوبی یا از کرمان و یا استان فارس تامین می‌شود، با هزینه حمل و سود به دست مردم می‌رسد و تلاش ما این است که میوه به قیمت عادلانه به دست مردم برسد.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار خراسان‌ جنوبی ادامه داد: همیشه گفته می‌شود که میوه در بیرجند و خراسان جنوبی گران‌تر است اما این را هم باید گفت که میوه در بیرجند به صورت دستچین به مردم عرضه می‌شود و در شهرهای دیگر خود فروشنده میوه را به مردم عرضه می‌کند.

حیدری گفت: در ۲ ماه اخیر در استان افزایش زیادی در قیمت میوه نداشتیم البته در یک و ۲ مورد به صورت موقتی افزایش قیمت میوه را داشتیم، به عنوان مثال در گوجه فرنگی و خیار سبز هرساله با آغاز فصل زمستان شاهد افزایش قیمت هستیم اما قیمت هندوانه با سال قبل تفاوتی ندارد.

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال قبل ۸۰ درصد تامین میوه و تره‌بار خراسان جنوبی از مشهد تامین می‌شد ولی در حال حاضر میوه از سایر استان‌ها تامین می‌کنیم، اضافه کرد: به دلیل اینکه مشهد خودش تولید کننده برخی میوه‌ها از جمله میوه‌های سردرختی است، قیمت این میوه‌ها در این شهر از بیرجند کمتر است اما قیمت سایر میوه‌ها که خود مشهد هم از سایر استان‌ها تامین می‌کند، قیمتش با استان ما فرق ندارد.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار خراسان‌ جنوبی ادامه داد: به عنوان مثال قیمت هندوانه در بیرجند و مشهد فرقی ندارد چرا که هر دو هندوانه را از استان هرمزگان تامین می‌کنیم، میوه شب یلدا استان تامین شده و میوه پرطرفدار برای این شب از جمله انار، هندوانه و مرکبات با کیفیت و قیمت متفاوت به مردم عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد: در سال جاری رکود بازار بر بازار میوه استان بیشتر از سال‌های قبل است، علت آن هم این است که قدرت خرید مردم کاهش یافته و از طرفی هم با رشد اندک قیمت در سال جاری مواجه هستیم.

حیدری افزود: رکود بر بازار میوه را در تمام شهرها و استان‌ها داریم اما در بیرجند به دلیل اینکه شهر کارمندی است و در استان هم توان اقتصادی مردم پایین‌تر است رکود بر بازار میوه بیشتر به چشم می‌خورد و قدرت خرید مردم نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …