جمعه , 10 فروردین 1403

۱۰ هزار میلیارد تومان برای طرح های توجیه پذیر البرز پرداخت شد

جهانگیر شاهمرادی روز یکشنبه در سی و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز افزود: تلاش ها براین بوده است که طی سه سال گذشته اعتبارات صرف طرح های توجیه پذیر شود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس  در این مدت  بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک های عامل به این واحدها در استان پرداخت که تاکنون نیز با توجه به نظارت های دقیقی که صورت می گیرد خبری نگران کننده نداشته ایم.

شاهمرادی در ادامه با اشاره به تک نرخی شدن بیکاری در این استان خاطر نشان کرد: بر اساس آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در البرز در سال ۹۷، حدود ۱۴.۷ درصد بود که با اقدامات صورت گرفته از بخش تولید و اشتغال در استان تا پایان تابستان امسال این نرخ به ۹.۱ درصد رسیده بدین معنی که نرخ بیکاری در البرز ۵.۶ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که با وجود تحریم، کرونا و مشکلاتی از جمله قطعی برق شاهد رونق تولید هستیم و بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی استان امروز نیازمند نیروی کار هستند.

معاون استاندار البرز با اشاره به رشد ۱۱۸ درصدی صادرات در سال گذشته از این استان تصریح کرد: در کنار این موفقیت هایی که نصیب البرز شده، توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی نیز در دستور کار قرار گرفته و در یک الی ۲ ماه آینده رقمی معادل ۲ هزار میلیارد تومان در شهرک صنعتی کوثر شاهد بهره برداری از پروژه هایی خواهیم بود.

شاهمرادی ادامه داد: این در حالی است که مبالغ هنگفتی دیگری  در بخش صنعت و تولید استان درحال توزیع است.

وی در ادامه با بیان اینکه ضریب سوخت پول در البرز از استاندارد کشوری پایین تر است گفت: در شاخص فلاکت نیز جزء استان های سبز هستیم.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی وصنعتی در استان البرز مشغول به فعالیت هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …