یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

از تشییع پیکر شهیدان گمنام تا تولید داروی کرونا

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که از جمله این گزارش‌ها می‌توان به “صادرات ۱۲۵ هزار تنی از مرز زمینی بازرگان؛ نماد توسعه تجارت دروازه اروپا“، “سردار سلیمانی مرد روزهای سخت“، “مشکلات ریز و درشت حوزه حمل و نقل در نبود کامیون‌های تازه‌نفس“، “خدایا رحم کن باران ببارد“، “درسی از مرگ یاسین” و “ازدحام جمعیت در مراکز پزشکی مازندران با اجرای طرح نسخه الکترونیک” اشاره کرد.

گروه استانهای ایرنا هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: ورود سویه جدید کرونا به نام اومیکرون به کشور زنگ‌ خطری که باید آن را جدی گرفت و به دلیل اینکه سرعت، قدرت و شدت درگیری آن در مقایسه با دیگر سویه‌های کووید- ۱۹ بسیار بالا است، ضروریست مردم در اولین فرصت نسبت به تکمیل واکسیناسیون عمومی و تزریق دُز سوم اقدام کنند.

همچنین معاون اجرایی رییس جمهور که از روز گذشته به استان خوزستان سفر کرده است امروز از روند خدمت رسانی به مناطق زلزله زده اندیکا بازدید کرد. به گفته وی زلزله زدگان اندیکا تا پایان امسال اسکان می‌یابند.

از تشییع پیکر شهیدان گمنام تا تولید داروی کرونا

معاون وزیر کشور نیز که در قم به سر می‌برد،  تاکید کرد که منوریل در سفر رئیس جمهور به قم تعیین تکلیف شد. به گفته جمالی نژاد این طرح مهم بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای شهر هزینه داشته است.

معاون وزیر بهداشت هم در سفر به رشت و در جلسه توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعلام کرد که در موضوع جمعیت ۲۰ سال آینده بحرانی را در پیش داریم. دکتر حیدری تاکید کرد که موضوع رشد جمعیت تنها مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست.

همچنین سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در بازدید از بندر شهید رجایی گفت که اتخاذ راهبرد دریامحور نقش تعیین‌کننده‌ای در سپهر اقتصادی منطقه ایفا کرده و تاثیرات به‌سزایی در روند  صادرات و ترانزیت در پی خواهد داشت.

از تشییع پیکر شهیدان گمنام تا تولید داروی کرونا

سخنگوی سپاه پاسداران نیز که در ارومیه به سر می‌برد در آیین بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی،  خارج شدن آمریکا از منطقه را اولین تاوان ترور شهید سلیمانی دانست. وی خاطرنشان کرد که همچنان که آمریکایی ها از افغانستان با خواری و خفت خارج شدند، از دیگر کشورهای منطقه نیز باید بیرون بروند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه هم که میهمان مردم کرمانشاه است در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت که شکست طرح‌های آمریکا و خدمت به فقرا مامویت اصلی حاج قاسم بعد از دفاع مقدس بود.

از تشییع پیکر شهیدان گمنام تا تولید داروی کرونا

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز برنامه های دومین سالگرد سردار سلیمانی را تشریح کرد. بر این اساس، مراسم فردا دوشنبه با سخنرانی رییس جمهور و با حضور میهمانان داخلی و خارجی و خانواده شهید سلیمانی در مصلای تهران برگزار می‌شود.

مشاور وزیر صمت هم که به جیرفت سفر کرده است در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از برگزاری کارگروه رفع موانع تولید بانوان در استان‌ها خبر داد. به گفته وی این کارگروه به صورت ماهانه و با حضور استانداران و دبیری سازمان صمت برگزار می شود.

همچنین مرکز کرمان هم فیلمی با عنوان “روایت لحظات نفسگیر آخرین وداع حاج قاسم با مادرش در روستا” منتشر کرده است که در آن حسین سلیمانی برادر بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی از لحظات نفسگیر وداع و آخرین دیدار سردار با مادرش در محل زادگاهشان، روستای قنات‌مَلِک روایت می‌کند. این فیلم را در زیر ببینید.

فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ نیز در نشستی خبری از تشییع پیکر ۲۵۰ شهید گمنام همزمان در ۲۵ استان کشور در روز چهارشنبه خبر داد. به گفته سردار حسن‌زاده آیین تشییع این شهدا روز پنجشنبه ۱۶ دی (مصادف با روز شهادت سردار دلها) از مقابل دانشگاه تهران تا معراج شهدا با سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

از تشییع پیکر شهیدان گمنام تا تولید داروی کرونا

جلال زاده نماینده مردم ارومیه و رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ارومیه تاکید کرد که مجلس در تهیه قانون جامع ایرانیان خارج از کشور در کنار دولت ایستاده است. به گفته وی بیش از ۴۰ درصد ایرانیان خارج از کشور نخبگان و فرهیختگان هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در گفت وگو با مرکز ایرنا خبر داد که تصادف زنجیره ای ۱۴ خودرو در تهران یک کشته داشت. این حادثه ساعت ۲:۲۷ بامداد و در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شیخ فضل الله روی پل ستارخان اتفاق افتاد.

از تشییع پیکر شهیدان گمنام تا تولید داروی کرونا

همچنین از مرکز ایرنا در بجنورد خبر رسید که ۱۱ واحد راکد شهرک های صنعتی خراسان شمالی احیا شد. به گفته مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی در این واحدها بیش از ۵۰ نفر دوباره مشغول به کار شدند.

هشت هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در کردستان وجود دارد،  عنوان خبری بود که خبرنگار ایرنا در سنندج آن را به نقل از معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان منتشر کرد. این مقام مسئول تعداد چاه‌های مجاز در استان را ۱۴ هزار حلقه اعلام کرد.

مرکز ایرنا در اهواز هم در خبری به نقل از علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان اعلام کرد که اندیکا به عنوان شهر ملی “دست بافته‌های عشایری” ثبت شد.

از تشییع پیکر شهیدان گمنام تا تولید داروی کرونا

این مرکز در خبر دیگری که منتشر کرد نوشت نوشت : ۱۳ نقطه اهواز دچار آبگرفتگی شده است. مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان نیز با تایید این خبر اضافه کرد که خوشبختانه آب وارد منازل مردم نشده است.

مدیر مرکز مطالعات سیاسی سپاه پاسداران نیز که در یزد به سر می‌برد، مشکل اصلی جامعه را بی‌توجهی به جهاد تبیین دانست و گفت که در سایه جهاد تبیین باید به نحو مناسب نسبت به ترسیم چهره انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام اقدام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری هم در نشست بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به استان اعلام کرد که ۳۸ طرح پیشران چهارمحال و بختیاری برای سفر رییس جمهور مشخص شد. این طرح‌ها شامل طرح انتقال آب بن بروجن، راه‌آهن، انتقال آب در اراضی شیب‌دار، مجتمع‌های گلخانه‌ای، پتروشیمی، سیمان، صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، جاده‌ چهار خطه شهرکرد به شلمزار به ناغان، توسعه بخش گردشگری، مسکن محرومین، باند دوم شهرکرد به بروجن به لردگان و ایذه و احداث راه‌های روستایی می‌شود.

از بروجرد نیز خبر رسید که شرکت “اکسیر” بروجرد ۶ نوع داروی کرونا تولید می‌کند. مدیرعامل کارخانه داروسازی اکسیر بروجرد با اعلام این خبر تاکید کرد که “اکسیر” با تولید سریع و با کیفیت داروهای مرتبط با کرونا به خصوص در ماه های تیر و مرداد ۱۴۰۰ سهم بسزایی در کاهش بحران کرونا دارد.

از تشییع پیکر شهیدان گمنام تا تولید داروی کرونا

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در زاهدان خبر داد که پنج دستگاه تریلی حامل بار قاچاق در سیستان و بلوچستان توقیف شد. این پنج دستگاه طی ۲ عملیات در ۲ مسیر زابل-زاهدان و ایرانشهر-بم توقیف شد.

رئیس سازمان صمت همدان نیز اعلام کرد که صادرات استان همدان بیش از ۵۰ میلیون دلار ارزآوری داشت. وی این میزان صادرات را برای ۱۱۰ قلم کالا و به ۲۹ کشور عنوان کرد.

همچنین رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ارومیه از آزادی ۸۰ زندانی آذربایجان‌غربی به همت خیران خبر داد. ۲۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد در آذربایجان غربی کمک شده است.

مدیر بهره‌برداری تاسیسات آب منطقه‌ای مرکزی هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اراک خبر داد که ۴۲ درصد سدهای استان مرکزی پُر آب هستند. به گفته وی استان مرکزی در میزان ذخیره آب پُشت سد برای سال آینده مشکل کمبود ندارد.

از تشییع پیکر شهیدان گمنام تا تولید داروی کرونا

مرکز اراک نیز در خبر دیگری اعلام کرد که تلفات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک به یک هزار و ۶۴ بال رسید. مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی با اعلام این خبر یادآور شد که تلفات جمع آوری شده در تالاب میقان اراک با همکاری اداره کل محیط زیست استان مرکزی دفن بهداشتی شدند.

از ارومیه هم خبر رسید که ۶۰۰ هزار تن سیب درختی آذربایجان غربی در انتظار رفع موانع صادراتی است. رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اعلام این خبر یادآور شد که میزان صادرات روزانه سیب درختی از محل گمرکات آذربایجان غربی به طور میانگین روزانه یکهزار تا یکهزار و ۴۰۰  تن است.

خبرنگار ایرنا در تبریز نیز خبر داد که با تلاش سربازان گمنام امام زمان در سپاه عاشورا، کارگاه تولید داروهای تقلبی در تبریز کشف شد. به گفته دادستان عمومی و انقلاب تبریز در این ارتباط سه نفر دستگیر شدند.

از تشییع پیکر شهیدان گمنام تا تولید داروی کرونا

تردد مسافری در بندرهای شرق و مرکز هرمزگان متوقف است. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در بندرعباس آن را به نقل از مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان منتشر کرد. علت این امر شرایط نامساعد جوی و دریایی و حفظ ایمنی مسافران عنوان شده است.

امروز همچنین بسته‌های معیشتی در راستای رزمایش کمک مومنانه و همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در بین اقشار نیازمند در سراسر کشور توزیع شد که از جمله آن می توان به ۴۲ هزار بسته در استان البرز، ۲۰ بسته در استان زنجان، ۲۲ هزار بسته در لرستان، ۵ هزار بسته در خراسان شمالی، ۳۵ هزار بسته در سیستان و بلوچستان، ۱۲ هزار بسته در چهارمحال و بختیاری، ۷ هزار بسته در ایلام، ۲۰ هزار بسته در یزد، ۶۰ هزار بسته در خوزستان، ۷۲ هزار بسته در گیلان و ۱۰۶ هزار بسته در تهران اشاره کرد.

از تشییع پیکر شهیدان گمنام تا تولید داروی کرونا

امروز گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا هم در ۳۱ استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن گزارش‌ محمد رضا یوسف نژاد از مرکز ساری با تیتر “ازدحام جمعیت در مراکز پزشکی مازندران با اجرای طرح نسخه الکترونیک“، سید حسین مجرد نثر خبرنگار مرکز رشت با عنوان “معضل زباله همچنان گیلان را رنج می‌دهد“،  راضیه زمانی خبرنگار مرکز تهران با تیتر “مرد سایه‌ها، نامت برای همیشه در قلب‌هایمان جاودانه است” و داود میاندهی رییس مرکز کرمان با عنوان “روایت لحظات نفسگیر آخرین وداع حاج قاسم با مادرش در روستا” به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …