یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

قاسم سلیمانی حتی اشرار را شیفته خود کرد

به گزارش ایرنا، سازمان اتکا روز یکشنبه همزمان با ایام فاطمیه، دومین گردهمایی تبیین مکتب سردار قاسم سلیمانی و نهمین یادواره ۱۳۸ شهید سازمان اتکا را در تالار بهشت آرامستان کرج برگزار کرد.

در این گردهمایی که با حضور خانواده شهدای سازمان اتکا و مسوولان اتکا و وزارت دفاع برگزار شد، میزگردی با حضور همرزمان و یاران قدیمی سردار سلیمانی برگزار شد.

جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و نیروهای مسلح که پیش از این در نیروی قدس سپاه در کنار سردار سلیمانی حضور داشت، در این میزگرد گفت: سردار سلیمانی به مردم توجه داشت و عاشق مردم بود.

حجت الاسلام علی شیرازی افزود: سردار سلیمانی در وصیت نامه خود از مردم تجلیل می کند و می نویسد «جان من هزاران بار فدای مردم باد» که در واقع همین طور هم بود زیرا هزاران بار جانش را برای مردم به خطر انداخت در عین حالی که نگاه ویژه ای هم به مردم کرمان دارد.

وی اظهار داشت: این شهید می گوید «مردم کرمان بودند که به من اعتماد کردند و بچه هایشان را به لشکر ثارالله فرستادند که اگر نمی فرستادند من بر چه کسی فرماندهی می کردم . همه عزتی که من دارم به خاطر مردم کرمان است».

شیرازی گفت: سردار سلیمانی این نکته را از دوران جنگ تا شهادت فراموش نکرد و هر بار که به کرمان می رفت مردم متعددی به او مراجعه می کردند و پیش از فرماندهی نیروی قدس و حتی وقتی فرمانده شد روز و شب هر کس به او مراجعه می کرد پاسخگو بود و وقت نمی شناخت.

وی در ادامه بیان خاطراتش از حاج قاسم، افزود: این شهید بعضی از مواقع ۲۲ ساعت کار می کرد که این ها را در نیروی قدس و سوریه و عراق دیدیم.

این یار قدیمی سردار سلیمانی بیان داشت: مادر سردار زمانیکه مرحوم شد در روستای غلات ملک مراسم ترحیمی برگزار شده بود که برای حفظ امنیت مراسم حفاظت سپاه گیت های کنترل را به این روستا فرستاد که هر کسی وارد مجلس می شود کنترل شود که حاج قاسم مطلع شد، از منزل بیرون آمد و به کنار نیروهای حفاظت آمد و گفت مردم برای من می آید و هرکسی از راه دور می آید برای من می آید حق ندارید او را کنترل کنید و هیچکس نباید ناراحت شود.

وی گفت: سردار ایستاد تا گیت ها را جمع کردند علاوه بر اینکه در شهرک شهید محلاتی گونه ای مدیریت کرده بود که هر زمان تشییع شهید مدافع حرمی می شد اگر خودش در ایران بود حتما حضور می یافت علاوه بر اینکه تمام مسوولین نیروی قدس هم حاضر می شدند که نشان از مردمی بودن این شهید داشت.

عشق شرور جنوب شرق کشور به حاج قاسم

علیرضا حجتی یکی از همرزمان سردار سلیمانی و یار قدیمی او در کرمان، نیز می گوید: یکی از دلایلی که مقام معظم رهبری حاج قاسم را برای فرماندهی قدس انتخاب کردند تامین امنیت جنوب شرق کشور بود.

وی افزود: اگر بخواهیم ابعاد شخصیتی حاج قاسم را بشناسیم باید گفت که حتی امنیت آمریکا هم از مجاهدت های مدافعین حرم است.

وی اظهار داشت: حاج قاسم امنیت را در جنوب شرق کشور تا آنجا تامین کرد که پیش از آن حتی کسی جرات نداشت ازدواج کند زیرا اشرار منطقه عروس را با اسلحه می بردند.

حجتی گفت: اشرار عجیبی در منطقه ما بودند به طوریکه گروگان گیری، آدم ربایی و آدم کشی می کردند  ولی حاج قاسم عده ای را برای شناسایی فرستاد و با تدبیری که در ابعاد شناسایی جنوب شرق کشور و در یک جنگ نامنظم داشت اولین تصمیم این شهید این بود که آن ها را با خدا آشتی دهد.

وی افزود: اول ما را فرستاد تا آن ها را جمع کنیم بیاوریم و پس از آن دیدگاه اقتصادی حاج قاسم این بود که زمین را آماده کرد و تلمبه چاه زد و گفت بیاید با خدا آشتی کنید ولی در دنیا حاج قاسم به دست شقی ترین انسان ها به شهادت رسید.

وی بیان داشت: حاج قاسم تمام اشرار را آورد و یکی از اشراری که قرار بود در منطقه جنوب شرق زده شود، را محاصره کردند و فقط با یک آرپی چی کارش تمام بود که پیغام آمد نزنید و بچه های ثارالله مطیع محض حاج قاسم بودند زیرا می دیدند او مطیع محض امامین است و نزدند.

حجتی گفت: وقتی به سمت حاج قاسم برگشتیم دیدیم که خانمی با لباس بلوچی با چند بچه قد و نیم قد پیش حاج قاسم آمده و سردار گفت اگر او را بزنید این ها یتیم می شوند تا جایی رسید که آن شرور برای مراسم پدر و مادر حاج قاسم آمد و الان بعضی از شب ها می رود سر مزارش و گریه می کند و این می شود مکتب حاج قاسمی که مقام معظم رهبری می فرمایند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …