یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

ابراز نگرانی سازمان ملل از خشونت شهرک‌نشینان در فلسطین اشغالی

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «تور وینسلاند» در سخنانی برای شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: من نگران تداوم بی ثباتی در اراضی اشغالی فلسطین، ادامه خشونت شهرک نشینان و گسترش شهرک سازی غیرقانونی اسرائیل، در کنار تخریب و تخلیه (منازل فلسطینیان) از جمله در قدس و اطراف آن هستم.

وی هشدار داد که چنین عواملی باعث تکه تکه شدن کرانه باختری، تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین و از بین رفتن چشم انداز صلح می شود.

این مقام سازمان ملل همچنین هشدار داد که دولت خودگردان فلسطین با بحران مالی بلندمدت مواجه است، درآمدها با هزینه‌های مورد نیاز همخوانی ندارد و بخش‌های مهمی از جمله بهداشت، آموزش و زیرساخت‌ تقریباً نابود شده، که به شدت توانایی تشکیلات خودگردان را تضعیف می‌کند و منجر به فلج شدن اقتصاد فلسطینیان می شود.

وینسلاند در خصوص شرایط در نوار غزه، خواستار کاهش محدودیت های تحمیل شده بر جابجایی کالا و افراد در غزه با هدف رفع دائمی این محدودیت ها شد.

وی از اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها، کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی خواست تا تدابیر جدی اتخاذ کنند تا طرف‌ها بتوانند دوباره در یک روند مذاکرات هدفمند مشارکت کنند.

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در پایان گفت: تنها راه حل این مناقشه پایان دادن به اشغالگری و تشکیل دو کشور مستقل بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و بر اساس قطعنامه های سازمان ملل، قوانین بین المللی و توافقات قبلی است تا در کنار هم در صلح و امنیت زندگی کنند.

درگیری‌ها میان فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته در مناطق مختلف کرانه باختری و نیز منطقه «شیخ جراح» واقع در قدس اشغالی بالا گرفته است.

گروه‌های فلسطینی پیش تر تاکید کرده بودند که دشمن صهیونیستی بهای تجاوزات و سزای جنایاتش علیه ساکنان قدس و کرانه باختری را خواهد داد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …