یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

هوشمندسازی یک کلاس در هر مدرسه مدنظر ویژه قرار گیرد

«محمود احمدی بیغش» شامگاه جمعه در جریان بازدید از مراکز آموزشی بخش سربند از توابع شهرستان شازند طی نشستی افزود: با ساخت یک مدرسه در روستای قلعه نو رحیم‌خانی این منطقه موافقت شد و مقرر شد پس از انجام مطالعات کاشناسی، اقدامات لازم در این راستا انجام شود.
وی تاکید کرد: مراکز آموزشی شهرستان شازند در بخش ساختمانی، آموزشی و خدماتی دارای مشکلاتی هستند که نیازمند توجه ویژه است.
  نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جریان بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش در روز جاری، دستور تسریع تکمیل ۲ پروژه آموزشی صادر و قول مساعدی نیز در راستای تخصیص اعتبار مورد نیاز ارائه شد.
احمدی بیغش خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از اعتبارات ملی سال آتی، بودجه مناسبی برای تجهیز و مقاوم سازی مراکز آموزشی شهرستان شازند لحاظ کنند.
فرماندار شهرستان شازند نیز در این نشست بیان داشت: ۶۰ درصد مدارس این شهرستان فرسوده هستند که نیازمند یک حرکت انقلابی و جهادی است.
« حسین رجبی » افزود: انتظار می رود از محل اعتبارات ملی و استانی به صورت تلفیقی در بودجه سال ۱۴۰۱، برای انجام  تعمیرات اساسی در مراکز آموزشی شهرستان شازند اختصاص یابد.
وی استحکام سازی را اولویت نخست مراکز آموزشی شهرستان عنوان کرد و گفت: در زمان شیوع کرونا، با افت شدید تحصیلی مواجه شدیم و مدارس نیز مورد آسیب قرار گرفت که باید تدابیر لازم در راستای تجهیز مدارس اندیشیده شود.
فرماندار شهرستان شازند اظهار داشت: خیران مدرسه ساز تعامل و هم افزایی مناسبی با مسئولان دارند که مایه مباهات است و مراکز آموزشی بخش سربند و زالیان به لحاظ امکانات آموزشی محروم هستند.
رئیس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز بیان کرد: میانگین سرانه آموزشی شهرستان شازند به ازای هر دانش آموز پنج و ۵۹ صدم درصد و بالاتر از میانگین استان است چرا که میانگین سرانه آموزشی استان پنج و ۲ دهم درصد است.
«حسین محمدی» گفت: اکنون معضل اصلی شهرستان شازند فرسودگی ساختمان‌های مراکز آموزشی است.
  وی اظهار داشت: اکنون یک هزار و ۲۳ کلاس درس در استان دایر است و جمعیت دانش آموزی شهرستان شازند هشت و نیم درصد در ۱۰ و سه دهم درصد زیربنا است.
محمدی ادامه داد: امسال پنج طرح آموزشی در استان مرکزی به وسعت ۲ هزار و ۳۰۷ مترمربع در قالب ۲۱ کلاس درس تکمیل و تحویل می‌شود.
وی با اشاره به طرح‌های آموزشی در حال اجرا گفت: اکنون پنج طرح آموزشی در استان فعال و ۲ طرح دیگر نیز متوقف است که یکی از این طرح‌ها توسط یک خیرساز در حال ساخت بود که متاسفانه دار فانی را وداع گفت و طرح آموزشی دیگر نیز مربوط به یک خوابگاه است که نیازمند اعتبار است.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و  تجهیز مدارس استان مرکزی با بیان اینکه ۲ طرح آموزشی دیگر نیز در دست مطالعه است، عنوان کرد: در مجموع ۱۶ پروژه آموزشی خیرساز در شهرستان شازند وجود دارد.
محمدی عنوان کرد: طرح جمع آوری مدارس کانکسی به ویژه مدارس بالای ۱۰ نفر دانش آموز در دستور کار است.
وی خاطرنشان کرد: ۲ مدرسه کانکسی از سال گذشته تاکنون در شهرستان شازند جمع آوری شده که در اسرع وقت تدابیر لازم در خصوص جمع آوری مابقی این مدارس نیز اندیشیده می شود. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی دارای ۶۰ مدرسه کانکسی است که یک چهارم آن متعلق به شهرستان شازند است.
« بهرام حسین آبادی » ضمن تقدیر ویژه از تعامل و همکاری خیران مدرسه ساز نیز گفت: چنانچه در تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس از ظرفیت و همراهی مردم بهره گیری کنیم به طور قطع توفیقات بسیاری در این راستا حاصل می‌شود.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان شازند نیز در این نشست گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از مراکز آموزشی این شهرستان بیش از ۳۵ سال قدمت دارند.
«علیرضا کارخانه» افزود: در شهرستان شازند اکنون ۱۸ هنرستان و مراکز کار و دانش با جمعیت یک هزار و ۵۲۰ دانش آموز فعال است که بیشتر این مراکز آموزشی با کمبود تجهیزات مواجه هستند.
وی تاکید کرد: اکنون تعداد مدارس کانکسی کاهش یافته و پنج واحد آموزشی شهرستان شازند در این مدارس فعالیت می‌کنند.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان شازند بیان کرد: اکنون در شهرستان شازند ۲ طرح آموزشی خیرساز داریم که دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و ۱۴ واحد آموزشی شهرستان نیز نیازمند تخریب و بازسازی است که می‌طلبد مسئولان امر تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …