شنبه , 8 اردیبهشت 1403

جشن سالگرد پیروزی انقلاب در پاکستان / نخبگان علمی و فرهنگی در کویته گرد هم آمدند

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، همزمان با فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران همایش علمی نقش سرمایه انسانی در تمدن سازی و پیشرفت جوامع به اهتمام خانه فرهنگ کشورمان در کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان منعقد گردید.

در این گردهمایی وحدت آفرین شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی، علمی و مذهبی شهر کویته از جمله علمای شیعی و اهل تسنن ایالت بلوچستان همچنین رئیس خانه فرهنگ ایران و برخی از مسوولان سرکنسولگری کشورمان در کویته شرکت کردند.

سخنرانان این همایش علمی، سرمایه انسانی را مهمترین عامل در بین عوامل مادی و معنوی توسعه و پیشرفت جوامع دانستند. از این رو دین اسلام و قرآن کریم بر تربیت صحیح انسان بدین منظور بسیار اهتمام دارند.

جشن سالگرد پیروزی انقلاب در پاکستان / نخبگان علمی و فرهنگی در کویته گرد هم آمدند

«سید حسن تقی زاده واقفی» رئیس خانه فرهنگ ایران در کویته ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و ادای احترام به مقام شامخ امام خمینی (ره) گفت: پیشرفت جوامع انسانی در همه جوانب فرهنگی و علمی مستلزم توجه به دو نیروی مادی و معنوی است.

وی افزود: نیروی مادی همه داده های الهی است که در  یک سرزمین از لحاظ موقعیت جغرافیایی گنجنیه معدنی و کشت و زراعت و همه آنچه مسخر انسان شده، تا بتواند از  آن در جهت عمران و آبادی سرزمینی را بهره مند شود. ولی آنچه که در این مقال مورد بحث می باشد سرمایه  مادی نیست بلکه مواهب و نیروهای معنوی یک جامعه است اعم از پیشینه تاریخی و فرهنگ برگرفته از آداب و رسوم و باورها و اعتقادات دینی و انسان هایی که آن جامعه را تشکیل می دهند که از بین این عوامل عامل نیروی انسانی مهمترین این عوامل می باشد که به بررسی این عامل با توجه به آیات قرآن کریم می پردازیم. چرا که انسان به عنوان مهمترین عامل تمدن سازی و پیشرفت وقتی می تواند نقش خود را به طور کامل انجام دهد که از تعهد و تخصص لازم برخودار باشد».

جشن سالگرد پیروزی انقلاب در پاکستان / نخبگان علمی و فرهنگی در کویته گرد هم آمدند

امام جمعه شیعیان کویته طی سخنرانی خود گفت: جایگاه علمی و امور تمدنی در ایران بعد از انقلاب اسلامی نمونه و الگوی خوبی برای ایجاد روحیه خود باوری است و با توجه به همسایه بودن ایران و پاکستان باید روابط دو کشور علی رغم کار شکنی‌ها قدرت های منطقه‌ای و  استکباری گشترش پیدا کند۔

حجت الاسلام موسوی افزود: متاسفانه به جهت تربیت های غیر  الهی در جوامع غربی جنگ و بی عدالتی بین کشورهای جهان گسترش یافته و این ها همه تهدیدی برای تمدن بشری است.

در این آیین گروه سرود  و دکلمه خوانی از دار القرآن هزاره تاون شهر کویته به اجرای برنامه پرداختند.

در این همایش نماهنگ های زیبایی از سرودهای انقلابی به نمایش گذاشته شد و سیزده تراکت با عناوین «انقلاب ایران از دیدگاه غرب» و «مزیت های انقلاب اسلامی در مقایسه با انقلاب های بزرگ جهان» در بدو ورود به سالن همایش که با نصب چادر در محوطه و سالن روباز خانه فرهنگ ایران مطابق با پروتکل‌های بهداشتی برقرار شده بود به نمایش گذاشته شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …