پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

۸۳۰ ویژه برنامه انقلاب در مدارس البرز سازماندهی شد

فرشته فهمیده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: برنامه های متنوعی در قالب فرهنگی، هنری، حماسی و تربیتی برای اجرا در ایام الله دهه مبارک فجر مدارس البرز با محوریت دانش آموزی پیش بینی شده که ۶۰ برنامه آن ها به صورت متمرکز استانی برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: دربرنامه های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس البرز سه شعار کلیدی انقلاب که همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، برجسته سازی می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: امسال نیز به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری برنامه های دهه فجربه شکل حضوری و مجازی در بستر شبکه شاد تدوین شده است.

فهمیده با اشاره به اینکه وحدت آفرینی، آشنایی با اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی، مکتب سردار دلها و بصیرت افزایی از محورهای مهمی است که دربرنامه های دهه فجرمدارس استان  است که باید به آن نگاه عمیقی داشته باشیم، اضافه کرد: برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی درمدارس باید تقویت کننده غرور ملی دربین دانش آموزان و اولیای آنان باشد.

وی ادامه داد: برای آگاهی بخشی به دانش آموزان در زمینه نهضت انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن برنامه هایی چون نواختن زنگ انقلاب، نشست های بصیرت افزایی، برپایی نمایشگاه، دیدار با خانواده معظم شهدا،عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری جشنواره های کانون ها،یادواره شهدا، جشن تکلیف دانش آموزان و محفل های انس با قرآن اجرا می شود.

وی برگزاری نشست های تربییتی و ایده پردازی و خلاقیت، مسابقات فرهنگی با محوریت گام دوم انقلاب را از دیگر برنامه های ایام الله دهه فجر در مدارس البرز ذکر کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: ۶۰۰ نمایشگاه مدرسه انقلاب نیز به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رویکرد تشریح بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس استان آماده گشایش است.

وی برگزاری گفتمان های دینی، مسابقات کتابخوانی برای سواد آموزان، کتابت قرآن، نشست های روشنگری، بازدید از موزه عبرت، همایش بسیجیان فرهنگی، ویزیت رایگان، مسابقه پیامکی را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در ایام الله دهه فجر در مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی استان البرز برشمرد.

فهمیده افزود: اهدای خون، برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف، همایش یاوران نماز، جشنواره غذا، سفره انقلاب، یک روزبا کانون، جشن عبادت و تکلیف، جشنواره سرود دانش آموزی، همایش جوان و مهدویت و جشنواره سرود های ولایی از دیگر برنامه های آموزش و پرورش البرز در این ایام الله است.

وی برگزاری جشن پرچم، پخش مستند روح الله، برپایی ایستگاه صلواتی، مسابقه عکاسی راهپیمایی ۲۲ بهمن، مسابقه نقاشی با موضوع مرگ بر آمریکا، کاشت نهال انقلاب، خدمات رایگان مشاوره ، دلنوشته به شهدای انقلاب و سردار حاج قاسم سلیمانی و اردوهای علمی و فرهنگی از برنامه های دیگرآموزش و پرورش استان دراین ایام است.

وی مهمترین هدف اجرای این برنامه را آشنا کردن نسل چهارم انقلاب با رویکرد انقلاب اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی و الطاف الهی و نقش رهبرفرزانه انقلاب در هدایت کشتی انقلاب ذکر کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: در این ایام دانش آموزان و معلمان البرزی با سر دادن لبیک یا حضرت زهرا (س)، لبیک یا امام خمینی (ره)، لبیک یا امام خامنه ای بار دیگر با آرمان ها و دستاوردهای انقلاب امام ، شهدا و ولایت تجدید میثاق می کنند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …