جمعه , 10 فروردین 1403

معلم البرزی با کتابخانه سیار راهی ارمنستان شد

الهام دهستانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از راه اندازی کتابخانه سیاربرون مرزی را ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه کتاب، علاقمند کردن کودکان، نوجوانان و جوانان به سمت مطالعه، تقویت پیوندهای عاطفی و فرهنگی بین مردم دیگر کشورها با مردم ایران و آشنایی آنان با بازی های بومی – محله ای ایران ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه ابتدا این کتابخانه سیارخودرویی برای گروه های سنی مختلف بویژه کودکان در مناطق روستایی و کم برخوردار کشور راه اندازی شد،اظهارداشت: برای فعال کردن این کتابخانه سیار، بیش از ۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شخصی کرده است.

وی بیان داشت: نخستین سفر برون مرزی کتابخانه سیار از روز گذشته به مدت ۲۸ روز به کشور ارمنستان و سپس به گرجستان در برنامه قرار گرفت.

دهستانی یکی از مهمترین اهداف کتابخوانی سیاربرون مرزی را انتقال فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی و پیام صلح و دوستی ملت ایران به مردم کشورهای دیگر برشمرد.

وی تصریح کرد: این حرکت فرهنگی عام المنفعه و داوطلبانه است که برای انجام آن کوچکترین هزینه ای دریافت نمی شود زیرا تمام هزینه های سفر، اجرای برنامه، مسابقه ، پذیرایی و اهدا جوایزاز محل درآمدهای شخصی و حقوق بازنشستگی ام تامین می شود.

وی یادآورشد: همه به این نکته مهم توجه کنند که بازنشستگی پایان راه نیست بلکه شروع زندگی تازه با نگرشی نو است لذا تلاش مستمر در مسیر زندگی کردن با کتاب و برنامه های فرهنگی و اجتماعی را برای خود تا زمان زنده بودن در دو بخش کشوری و برون مرزی را درپیش گرفته ام.

معلم بازنشسته البرزی ادامه داد: آموزش و پرورش مهمترین و امن ترین مکان برای انجام فعالیت های آموزشی و فرهنگی است و به همین دلیل این کار فرهنگی- اجتماعی را از آموزش و پرورش استان البرز شروع کردم  و سپس با سفر به استان های مختلف آن را گسترش دادم.

وی خاطرنشان کرد: افتخار می کنم که در جایگاه معلمی پیام دوستی مردم این مرز پرگوهر را به زبان قلم و هنر در قالب کتاب، مسابقه، نقاشی، قصه گویی ، شعر و نمایش به سایر مردمی که در کشورهای دیگر زندگی می کنند،انتقال می دهم.

دهستانی افزود: در سفرهای برون مرزی ” پروژه مهتاب، مهربانی و کتاب” همچنین برنامه های مختلفی چون امانت کتاب، مسابقه های فرهنگی و ورزشی،پخت غذاهای سنتی از جمله آش رشته ایرانی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه برای انجام سفرهای کشوری و برون مرزی مجوز لازم را از دستگاه های مربوطه گرفته است، عنوان کرد: پس از سفر به کشورهای ارمنستان و گرجستان مجدد به وطن بازگشته تا در استان های مختلف ایرانگردی کند تا ویزای سفر به کشورهایی که مد نظر دارد، آماده شود.

معلم بازنشسته البرزی تاکید کرد: خودرو کتابخانه سیارش مجهز به تجهیزات مورد نیاز برای زندگی کردن و قفسه های کتاب برای گروه سنی کودک، نوجوان و جوان است و همواره از انجام این سفرهای فرهنگی – آموزشی لذت می برد چون فرهنگ کتاب و کتابخوانی تنها با شعار و دستورالعمل‌های روی کاغذ در جامعه نهادینه نخواهد شد و نیازمند حرکت های خودجوش اجرایی است.

استان البرز بیش از ۵۰ هزار فرهنگی بازنشسته و شاغل دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …