پنجشنبه , 9 فروردین 1403

شهروندان البرزی خطر وزش باد شدید را جدی بگیرند

محمد رضا فلاح نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  براساس هشدار هواشناسی سطح زرد و  تحلیل آخرین الگوهای های پیش یابی این موج ناپایدار از امروز  تا جمعه ۳۰ مهرماه در منطقه البرز  فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: در نتیجه گذر موج ناپایدار و سرد در روزهای پایانی این هفته البرز  وزش باد به نسبت شدید و گرد و خاک ،  بارش پراکنده باران به ویژه در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، ارتفاعات جاده چالوس و محور طالقان در بعضی ساعات همراه با بارش باران و برف ، یخبندان سطح جاده مورد انتظار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بیان داشت: آسیب به سازه های سست و موقت ، گلخانه ها ، تابلو ها و بنر های تبلیغاتی در سطح شهر ، سقوط اجسام از ارتفاع ، شکسته شدن درختان ، کاهش کیفیت هوا در بعضی ساعات ناسالم برای تمام گروه ها به دلیل خیزش گرد و خاک از اثرات این مخاطره طبیعی است.

فلاح نژاد گفت: کاهش میدان دید، لغزندگی و یخبندان سطح جاده ، اختلال در تردد جاده ای منطقه البرز ازدیگر اثرات گذر موج ناپایدار و سرد در این استان است.

محکم کردن سازه های سست و موقت ، تابلوهای تبلیغاتی ، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره و درختان ، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید ، احتیاط در تردد و توقف حاشیه رودخانه ها و مسیل ها ، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی ، احتیاط در عبور از جاده های کوهستانی از توصیه های مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز برای پیشگیری از بروز انواع خسارت ها دراین زمینه بود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …