یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

زاکانی: زیست شهیدان با عنصر بندگی و اخلاص شکل می‌گیرد

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، علیرضا زاکانی شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدا و گرامیداشت شهید مدافع حرم مرتضی عبدالهی که در مسجد صفا برگزار شد، افزود: شهید به جای طلبکار بودن خود را بدهکار می داند و در طول تاریخ که به شهدا نگاه می کنیم متوجه می شویم چگونه سوختند تا پرچم به دست ما برسد.

وی ادامه داد: امروز خدا به ما توفیق داد تا ببینیم هنوز آن شهدا هستند که در عرصه های مختلف با تمام وجود حاضر می شوند و چیزی آن ها را از عرصه خارج نمی کند و یکپارچه جوش و خروش هستند.

شهردار تهران افزود: به عنوان فردی که خدا توفیق داد در کنار رزمندگان در جبهه باشم فهمم آن بود که زیست شهیدان با عنصر بندگی و اخلاص، جوهره معرفت و قیام و استقامت شکل می گیرد.

زاکانی ادامه داد: با موجودی و با ویژگی های طرف هستیم که برای همه وجود دارد و ما باید دست به انتخاب بزنیم و هرچه دُز اخلاص بالاتر باشد معجزه خدا می شویم و هرچقدر معرفت و اخلاص بالا باشد در آن زمان ما اوج میگیریم.

وی اضافه کرد: هرچقدر قابلیت قیام و شجاعت ما در میدان های مختلف بالا باشد قیمت ما بالا می رود. 

وی با تاکید بر این نکته که شهید دیگر خود را محاسبه نمی کند و همه چیز را خدا می بیند گفت: ما که در این محافل می نشینیم و از بزرگی آن ها یاد می کنیم وظیفه داریم به آنها اقتدا و به سمت آنها حرکت کنیم.

شهردار تهران افزود: آن فردی که چند صباحی بیشتر می ماند و زندگی می کند نبرده است و آنکه همه چیز خود را خدا قرار می دهد، خدا هم به همان اندازه به او ارج و قرب می دهد.

زاکانی با تاکید بر این نکته که باید پای رهبر معظم انقلاب بایستیم ادامه داد: روزی به معظم له گفتم ما بچه جنوب شهر هستیم و کمی هم زمان شاه را دیدیم و اگر امام راحل (ره) نبود گوشه جوب و دیوار افتاده بودیم و امام خمینی (ره) بود که ما را آزاد کرد و بعد از رحلت راحل این آزادی را به دست رهبری شما می بینیم.

در پایان این جلسه از تنی چند از خانواده معزز شهدا و جانبازان با حضور شهردار تهران تجلیل و قدردانی شد.

همچنین با حضور زاکانی از دیوارکوب خیابان جنب مسجد صفا که به نام شهید مدافع حرم مرتضی عبدالهی مزین شده بود رونمایی شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …