شنبه , 22 اردیبهشت 1403

گروه های آموزشی ویژه دوره ابتدایی در البرز تشکیل می شود

یونس جاوید نسب روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا با اشاره به فراخوان گزینش گروه های آموزشی درآموزش و پرورش البرز اظهارداشت: گروه های آموزشی در سیستم آموزشی تعریف شده اند تا با تخصص، تجربه و پویایی خود به بررسی محتوای آموزشی و روش های تدریس و سیستم های یادگیری در کلاس درس و مدارس بپردازند.

وی از ایجاد پل ارتباطی بین برنامه ریزان درسی و کلاس درس و همچنین در بهبود آموزش و فزایندگی کارآمدی معلمان و یادگیری دانش آموزان نقش بسزایی داشته باشند.

جاوید نسب خاطرنشان کرد: برای تشکیل گروه های آموزشی علاقه مند، توانمند و خلاق در سال آموزشی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ فراخوان گزینش گروه های اموزشی را در قالب بخشنامه به مناطق هشت گانه استان البرز ارسال شده است.

وی تصریح کرد: تسلط علمی بر محتوای کتب درسی و فناوری های نوین آموزشی، تحلیل علمی محتوای برنامه های درسی  و ارائه پیشنهادات کاربردی و تولید محتوای علمی در ارتباط با روش های تدریس و موضوعات آموزشی برنامه درسی، طرح و برنامه های دوره ابتدایی از جمله انتظارات استان از گروه های آموزشی است.

جاوید نسب با بیان اینکه توسعه مستمر شایستگی ها و مهارت های تخصصی و حرفه ای و مشارکت فعال در کلاس های کارگاهی حضوری و مجازی از جمله  روش های نوین آموزشی، ارزشیابی بهینه و توصیفی، هوشمند سازی، شیوه نامه ها و  آیین نامه ها از دیگر انتظارت معاونت ابتدایی از گروه های آموزشی است.

وی داشتن روحیه پژوهش محوری و خلاقیت مداری و تلاش برای گسترش فرهنگ پژوهش در مدارس و تلاش برای پژوهش محوری، نوآوری و نوزایی آموزشی، همفکری و مشارکت بهینه در آموزش و توانمندسازی معلمان، شناسایی و پرورش نیروهای خلاق،مشارکت در برنامه ریزی برای اجرای جشنواره ها، کارگاه های آموزشی از وظایف گروه های آموزشی است.

جاوید نسب ادامه داد: همایش های تخصصی، تولید بسته های آموزشی و راهبری حرفه ای معلمان و نظارت توانمند ساز و ارزشیابی از فعالیت مدارس دوره ابتدایی در سطح استان و تنظیم گزارش و بازخورد مناسب از بازدیدهای انجام شده، ارائه گزارش فعالیت های انجام شده در قالب نمون برگ های خواسته شده از دیگر فعالیت های گروه های آموزشی است.

وی ازمسوولیت پذیری و پاسخگویی بهنگام امور محوله، ارتباط، تعامل اثربخش و همکاری  با برنامه ریزان استانی و منطقه ای و سایر اعضای گروه های آموزشی در سطح منطقه و استان، همکاری با اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی استان در پیشبرد اهداف و  برنامه های معاونت آموزشی ابتدایی به عنوان دیگر وظایف کارگروه های آموزشی در دوره ابتدایی یاد کرد.

معاون آموزش ابتدایی ادره کل آموزش و پرورش البرزافزود: زمان مصاحبه نیمه دوم مرداد خواهد بود که از طریق تماس تلفنی با داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: علاقه مندان می توانند تا ششم مرداد ماه سالجاری از طریق ارسال اطلاعات و پیشینه کاری خود به شماره ارتباطی شاد معاونت آموزش دبستانی و همچنین از طریق لینک https://azmoon.albmedu.ir/register/new/۵۵ اعلام آمادگی نمایند

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد که نیمی ازآن در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …