یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

حیا و عفت موجب پایداری خانواده می شود

پاسدار نجمه چگینی روز دوشنبه به مناسبت  روز ملی «عفاف و حجاب» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  ۲۱ تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده ؛ روزی است که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

وی اظهار داشت: امسال این روز با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) تقارن یافته که این روز در هفته عفاف و حجاب به عنوان روز «حیا و عفت، ازدواج پایدار و جامعه تمدن ساز» نامگذاری شده است.

وی گفت: به دلیل این تقارن امسال تمرکز بیشتر برنامه ها بر این است که عفاف و حجاب برای زن ومرد است زیرا رابطه مستقیمی بین عفت مردان و زنان در هر خانواده و جامعه ای وجود دارد و اگر حیا  و عفت مردانه و پسرانه ترویج نشود عفاف و حیای زنان جامعه نیز پایدار نخواهد بود.

چگینی ادامه داد:  غیرت ورزی مردان جامعه در صورتیکه مقید به حیا و عفت مردانه نباشند بر روی زنان و دختران اثر ندارد.

وی اضافه کرد: عفت ورزی در میان زنان و مردان جامعه یکی از ضرورت های حوزه عفاف و حجاب می باشد به طوریکه در سال جاری بحث حیا و عفت مردان وزنان را مورد توجه قرار داده ایم.

رییس بسیج جامعه زنان استان البرز با تاکید بر اینکه زن و مرد در هر خانواده ای باید با هم رشد پیدا کنند تا خانواده به پایداری برسد، تاکید کرد: به همین منظور بسیج جامعه زنان البرز برنامه های گفتمان سازی برای خانواده ها را در دستور کار خود قرار داده و برنامه های متنوعی در این هفته دارد که این برنامه ها در طول سال نیز به اجرا گذاشته می شود.

وی افزود: برگزاری نشست های سبک زندگی و کارگاه های آموزشی مادرانه در فضای مجازی و حقیقی (با رعایت پروتکل های بهداشتی)، تولید محتوا در قالب پادکست، موشن گرافی، انیمیشن، عکس نوشته و تیزر در پایگاه ها و حوزه های مقاومت و برگزاری تریبون های آزاد حیا و عفاف از جمله این برنامه ها می باشد.

چگینی تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند و برگزاری ازدواج آسان در نواحی مختلف در کنار مزار شهدا و سفر آنان به مشهد مقدس، تجلیل از افراد باغیرت و با عفت در اصناف، ادارات، دانشگاه ها، ورزشکاران و مطالبه گری امر حجاب از ۲۶ دستگاه متولی عفاف و حجاب را از دیگر برنامه های هفته عفاف و حجاب دانست و یادآور شد که تعداد زیادی از ۲۶ دستگاه متولی امر عفاف و حجاب در این موضوع بسیار ضعیف عمل کرده اند.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در فضای مجازی و حقیقی، صدور بیانیه اقشار مختلف بسیج به مناسبت هفته عفاف و حجاب، برگزاری کارگاه های آموزشی مد و پوشاک، برگزاری یادواره شهدای گوهرشاد در پایگاه ها و حوزه های مقاومت و برگزاری نشست های تلویزیونی و مناسب سازی تابلوها و بیلبوردهای سطح شهر با موضوع عفاف و حجاب وهمچنین نشست های روشنگری را از دیگر این برنامه ها برشمرد.

 ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به عنوان هفته عفاف و حجاب در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …