جمعه , 31 فروردین 1403

مانور امنیت و حفاظت از زیرساخت های آموزش و پرورش البرز برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این مانور، فرهنگیان بسیجی اقدام به اجرای عملیات دیده بانی، مراقبتی و حفاظتی از پرسنل، ساختمان های اداری و ارباب رجوع در مواقع بحرانی و حوادث احتمالی کردند.

مسوول بسیج فرهنگیان البرز در حاشیه این مانور گفت: هر ساله به منظور آمادگی فرهنگیان بسیجی در مقابل حوادث مختلف این مانور برگزار می شود.

مجتبی آمرکاشی با اشاره به اینکه بسیج فرهنگیان همیشه آماده ارائه خدمات به جامعه هدف و در مواقع بحرانی به هموطنان است،اظهار داشت: این مجموعه با الگو از ایثارگران  دوران دفاع مقدس می‌کوشد تا با مشارکت در توسعه همه جانبه، مقابله با تهاجم فرهنگی و نفوذ دشمن و اقدام جهادی نسبت به انجام وظیفه ذاتی خود عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی نیروها برای پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی از جمله ضرورت‌های مهم و سرنوشت‌سازی است که سازمان بسیج آن را در دستور کار خود قرار داده و این اقدام راهبردی را پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان امروز میدان دار مقابله با هجمه فرهنگی و جنگ نرم دشمن است،یادآورشد: فرهنگیان نقش حماسه سازی و حماسه آفرینی دارند و باید آن را در جامعه ترویج کرده و از آرمان های انقلاب شجاعانه دفاع کنند.

آمرکاشی تصریح کرد: فرهنگیان بسیجی باید زمینه آشنایی دانش آموزان با بسیج و ترویج این فرهنگ در جامعه فراهم و این قشر را به سمت عضویت در بسیج راهنمایی کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی کینه‌جویی خود را به روش های مختلف نشان دادند اما مقصودشان حاصل نشد و به همین علت اکنون به تحریم و هجمه فرهنگی روی آورده اند.

مسوول بسیج فرهنگیان البرزتاکید کرد: همه ما باید عزم خود را جزم کرده و در مقابله با دسیسه های دشمنان بایستیم تا در سایه رهنمود های روشنگرانه و الهام بخش مقام معظم رهبری پیروز میدان باشیم.

رییس اداره حراست آموزش و پرورش البرزنیز دراین مانوربه نقش مهم پدافند غیر عامل پرداخت و افزود: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که منجر به پیشگیری و یا کاهش هر گونه آسیب و یا تهدید ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی می شود.

سید داود حسینی افزود: بالا بردن سطح آمادگی برای خدمات رسانی  در مواقع حساس و تقلیل آسیب پذیری از جمله اهداف پدافند غیرعامل است.

وی  صرفه جویی در هزینه ها، سلب آزادی و ابتکار عمل از دشمن، حفظ روحیه انسجام و وحدت و حفظ سرمایه های ملی، حفظ تمامیت ارضی، امنیت ملی و استقلال کشور، افزایش آستانه مقاوت مردم، تقویت بازدارندگی، کاهش قابلیت و توانایی در هدف یابی و دقت در هدف گیری دشمن را از دیگر اهداف پدافند غیرعامل ذکر کرد.

حسینی یادآورشد: مجموعه اقدامات پدافند غیر عامل با توجه به شرح وظایف و ماموریت دستگاه هاو واحدهای  مختلف اجرایی کشور متفاوت است.

آموزش و پرورش استان البرز ۲۴حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …