جمعه , 31 فروردین 1403

دخالت انسان در طبیعت مهمترین تهدید حیات وحش است

فردین حکیمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه با رشد شهرنشینی و دخالت انسان در طبیعت و محیط زیست، به دلایل مختلف شاهد ازبین رفتن  حیات وحش در محیط پیرامون زندگی خود هستیم.

وی اظهار داشت: امروزه حیات وحش با تهدیدات متعددی  از جمله شکار غیرمجاز، شیوع بیماری ها، زنده گیری و تجارت غیرقانونی و  تخریب زیستگاه ها  مواجه است اما در این بین موضوعی که سبب نگرانی و دغدغه مندی  دوستداران حیات وحش شده، زنده گیری و تجارت غیرقانونی، عرضه و نگهداری حیات وحش و متاسفانه علاقه‌مندی روز افزون شهروندان به خرید و نگهداری گونه های جانوری در قفس است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز  گفت: گونه های مختلف حیات وحش متاسفانه پس از مدتی به دلیل عدم تغذیه مناسب و شرایط نگهداری یا تلف شده یا با شرایط نامناسب، تحویل محیط زیست می شود.

حکیمی افزود: بخشی دیگری از این موارد آسیب دیدگی حیات وحش در اثر اصابت گلوله توسط شکارچیان بوده که یا منجر به تلف شدن یا آسیب دیدگی آنها است.

وی بیان داشت: یکی از فعالیت های مستمر و مفید اداره کل حفاظت محیط زیست  استان البرز، تیمار و رهاسازی پرندگان آسیب دیده با همکاری مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش است که  طی سال های متمادی تعداد زیادی از پرندگانی که به دست انسان دچار آسیب شده بودند

به طبیعت بازگردانده شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: افراد سودجو  با دستبرد به لانه پرندگان جوجه ها را به  اسارت می برند که نگهداری نامناسب این جوجه ها سبب تلف شدن آنها یا ناتوانی برای بازگشت به طبیعت می شود.

وی گفت: همه ساله تعدادی از پرندگان به علل مختلف اعم از برخورد با ساختمان‌ها، خودروها ، دکل‌های فشار قوی برق ، شکار و اصابت گلوله تلف می شوند.

تعدادی از پرندگان شکاری آسیب دیده پس از تیمار توسط  ماموران اداره کل حفاظت محیط زیست البرز به طبیعت بازگشتند.

استان البرز دارای ۲ منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و شکار ممنوع طالقان بوده که زیستگاه بسیاری از گونه های حیات وحش هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …