جمعه , 31 فروردین 1403

رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ اقتدار ایران اسلامی را به رخ دشمنان کشید

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: رزمایش بزرگ ذوالفقار ۱۴۰۰  با استفاده از تجهیزات پیشرفته ایرانی مانند پهپاد های انتحاری و موشک های کروز که در زمان تحریم ساخته شده توسط رزمندگان ارتش و سپاه انجام شد که توان دفاعی کشور را به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: در این رزمایش  نبرد دریایی دور از ساحل خودی شبیه سازی و توانایی مقابله به مثل با موفقیت به نمایش گذاشته شد که بشارت خوبی بود.

آیت الله حسینی همدانی گفت:  چند روز قبل از این رزمایش، رییس ستاد نیروهای مسلح رژیم صهیونستی گفته بود که آماده مقابله با ایران و تهدید برنامه نظامی آن است اما رزمندگان غیور اسلام در این رزمایش این پیام روشن را به رژیم کودک کش و دشمنان منطقه ای و فرا منطقه ای دادند که اگر اشتباه محاسباتی کنند و حرکتی علیه ایران داشته باشند پهپاد ها و موشک های ایران نفس های دشمنان را در سینه ها خفه خواهند کرد.

وی با اشاره به صدور قطعنامه اخیر سازمان ملل متحد علیه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی گفت: وقتی دست و پای این حیوان خونخوار(رژیم صهیونیستی ) باز است قطعنامه اثری ندارد و

  بازدارندگی این گونه قطعنامه ها کجا است.

امام جمعه کرج  با اشاره هوشیاری محور مقاومت اظهار داشت: محور مقاومت خواب و خوراک را از رژیم صهیونیستی به عنوان جرثومه تباهی گرفته و آن را  زمینگیر کرده است؛ اینکه گفته بر علیه ایران اقدام می کنیم ما هم منتظر هستیم که یک اشتباهی صورت گیرد.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری اگر خطایی  از سوی رژیم صهیونیستی صورت گیرد دیگر از حیفا و تل آویو در روی زمین اثری نخواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش در خصوص حذف ارز چهارهزارو ۲۰۰ تومانی از کالاهای اساسی گفت : دولت باید با دقت آثاری که این اقدام بر اقشار ضعیف دارد بررسی کند؛ گرانی ها به اندازه کافی فشارآورده  و  لازم است اقدامات مناسب برای پیشگیری از تورم انجام  شود.

وی ادامه داد: مردم صبور هستند و دولت که تازه تنفس است و مدیریت می کند که امیدواریم به سرعت ضعف ها جبران شود.

آیت الله حسینی همدانی در خصوص انتخاب استاندار البرز گفت : استاندار جدید البرز توسط دولت اگر چه کمی دیر انتخاب شد اما  هفته پیش رو معرفی می شود.

وی اظهار داشت:  از تلاش ها و فعالیت های استاندارسابق البرز تشکر می کنم؛ ما همه موظف هستیم به اندازه توان،  قدرت و کاری که صورت گرفته قدردانی به عمل آوریم و به وی خدا قوت می گوییم .

نماینده ولی فقیه در البرز در عین حال برای استاندار جدید البرز در راه خدمت به مردم آرزوی موفقیت کرد و گفت : امیدواریم از ظرفیت جوان متدین و آماده خدمت استان در مسوولیت ها استفاده شود.

امام جمعه کرج افزود: انتظار می رود با  مدیریت و فضای  همدلی و محبت با استفاده از همه ظرفیت ها شعار ما می توانیم  به گفتمان رایج در استان حاکم شود که  کارها را به خوبی انجام داد.

وی تاکید کرد که باید به جد تلاش شود تا عقب ماندگی گذشته استان که علل مختلفی دارد به سرعت جبران شود؛ البرز پس از تبدیل به استان نیازمند تقویت، بازسازی و ایجاد زیر ساخت های لازم بود اما سیاسی کاری برخی افراد به خاطررسیدن به مطامع دنیایی خودشان ، سبب کاستی ها شد.

آیت الله حسینی همدانی گفت :  افرادی که می توانستند منشا اثر باشند کمتر به کار گرفته شدند و امروز استان البرز با داشتن این همه منابع در بعضی از امور از برخی مناطق کم برخوردار کشور عقب تر است .

وی اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در بحث رونق اقتصادی مردم را  باید در امور دخالت داد؛: امروز شهرک صنعتی اشتهارد برای جذب بیکاران آمادگی دارد که باید این موضوع با برنامه ریزی مناسب مدیریت شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز  با اشاره به حضور هشت ساله خود در این استان بیان داشت: در این مدت،  چهار استاندار عوض شدند و مدیران به طور مستمر تغییر کردند که نشانه عدم ثبات مدیریت در استان بود و این امر به ضرر مردم است.

خطیب جمعه کرج گفت : امیدواریم در دولت  جدید شاهد این روند  نباشیم و افرادی که انتخاب می شوند کارشان را بلد بوده و لابی گری  در استان جایگاهی نداشته باشد در این صورت  البرز شکوفا خواهد شد.

وی بیان داشت : ظرفیت های استان البرز در بخش های مختلف به ویژه وجود جوانان توانمند فراوان است.

خدمات ارزنده امام یازدهم (ع) به اسلام 

وی با تبریک فرا رسیدن هشتم ربیع الثانی سالروز ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) گفت : در دوران حیات با برکت آن حضرت  حساسیت های خاصی بود و این امام همام فعالیت ها را ویژه مدیریت می کرد تا آسیبی به شیعه وارد نشود.

آیت الله حسینی همدانی افزود: حضرت  امام حسن عسکری (ع) به آرامی یکی از فتنه ها را به نام کندی خنثی کرد که قصد داشت با ایجاد شبهه سند حقانیت اسلام و رسالت را تخریب کند که با تدبیر و مدیریت امام کندی کتاب خود را آتش زد.

توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی 

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش به هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و افزود:  انس با کتاب بزرگترین وسیله کمال بشر است؛ هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد و باید در طول روز و هفته مطالعه داشت.

وی به مردم توصیه کرد که به صورت منظم مطالعه داشته باشند و با مطالعه کتاب های ارزشمند مانند نهج البلاغه و یا تفسیر ذوق و شوق مطالعه را در خود زنده کنند.

امام جمعه کرج تاکید کرد که مگر می شود طالب پرورش روح و کمالات معنوی و مادی بود و با کتاب انس نداشت ؛ اگر به دنبال ارتقای کیفی فرهنگ عمومی هستیم باید به کتاب ولو الکترویکی توجه خاص داشته باشیم و به کتاب های کودک توجه جدی شود.

وی افزود: در مجتمع های مسکونی، امامزاده ها و سایر مکان ها باید کتابخانه ایجاد کرد زیرا  آینده از همین نقطه ساخته می شود؛ باید دسترسی به کتاب را آسان کرد و در هر مکانی که امکان دارد کتابخانه کوچکی احداث کرد.

امام جمعه کرج گفت : باید مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص نهضت مطالعه مفید  مورد توجه همگان قرار گیرد زیرا سرانه مطالعه کتاب  در جامعه بسیار پایین است.

اهمیت امر به معروف ونهی از منکر

آیت الله حسینی همدانی در ادامه خطبه های نماز جمعه به اهمیت امر به معروف ونهی از منکر پرداخت و گفت : اهل تقوا در قبال  مسوولیت خود نسبت به دیگران واقف هستند و امر به معروف را ترک نمی کنند.

وی ادامه داد: وقتی دایره امر به معروف و نهی از منکر وسیع می شود دیگر موضوع فردی نیست بلکه واجب اجتماعی با آثار فراوان مانند تامین حقوق همه شهروندان است.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت :  یکی از وظایف دولت ها تامین حقوق شهروندان بوده زیرا موضوع  اجتماعی است.

وی بیان داشت: حضرت علی (ع) در باره فلسفه حکومت فرمودند: «باید ستمدیدگان از هر ستمی ایمن باشند و حدود الهی بر زمین نماند» یعنی دولت ها اختیار این را دارند و باید در تامین حقوق عامه حرکت کنند و هر حقی را  تمام و کمال به مردم برسانند.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: امیر مومنان حضرت علی (ع) در منشور حکومتی که برای مالک اشتر می نویسد از مالک می خواهد نیاز محرومان را فراهم کند و آماده شنیدن گفته ها و اعتراض مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در البرز اظهار داشت: جامعه باید آنقدر رشد کرده باشد که بشود مطالبه گری کرد و شامل همه افراد جامعه باشد؛ در عرصه اجتماع وقتی سخن از امر به معروف و نهی از منکر است یعنی باید به واسطه این واجب حقوق مستحقان و مستوجبان به آنها داده شود و از ظلم ظالمان نسبت به مظلومان جلوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت : حضرت علی (ع ) می فرماید:« خداوند امر به معروف برای اصلاح کار همگان و نهی از منکر را برای بازداشتن بی خردان قرار داده است.» در اینجا یعنی امر به معروف و نهی از منکر مهمترین و بهترین ابزار برای این کار است وسیله نظارتی است اگر خوب کار انجام شود.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از هیچ کس ساقط نیست؛ کسی از این دایره خارج نمی شود،  زیرا نداریم جایی برای بعضی مسوولیت ها مصونیت قائل شود.

آیت الله حسینی همدانی افزود: حتی حاکم اسلامی هم می شود امر به معروف و نهی از منکر کرد و حضرت علی (ع) به مالک می فرماید« آن کس را بر دیگران برگزین که سخن تلخ حق را به تو بیشتر می گوید.»

وی ادامه داد: هر کس به انداز مسوولیتی که دارد نیازمند نظارت دیگران است که مهمترین ویژگی نظام دینی است.

خطیب جمعه کرج گفت: نظارت امر به معروف و نهی از منکر هیچ قانونی نمی تواند منع یا محدود کند چون براساس روایات بقیه فرایض و قوانین قوامشان بر این حاکم است.

وی بیان داشت :  عده ای احکام دیگر را خیلی به راحتی ولو سخت مانند روزه ماه مبارک رمضان و برخی اعمال مستحبی انجام می دهند اما پای  امر به معروف و نهی از منکر که به میان می آید

 مصلحت اندیش می شوند چرا که ترس از نان و جان داریم و در اینجا  ترس که آمد حق پوشیده خواهد شد.

آیت الله حسینی همدانی افزود: در اینجا  انسان خوار و ذلیل می شود، انسانی که از دام طمع و ترس خود را رها کرده برای او حق پوشیده نیست و حق را با صدای رسا و بلند اعلام می کند و به هر مقدار که انسان از طمع فاصله گرفت حق مدار تر خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …