شنبه , 8 اردیبهشت 1403

موج جدید شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از محیط زیست استان البرز، فردین حکیمی اظهار داشت  متاسفانه از مهرماه امسال تاکنون حیات وحش طالقان برای سومین بار درگیر شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک شده و در مجموع تاکنون حدود 60 رأس گونه کل و بز وحشی  تلف شده است.

وی افزود: در حال حاضر شاهد پیشرفت بیماری در زیستگاه‌های پایین دست هستیم و با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه و وضعیت جوی نامناسب در ارتفاعات، محیط بانان و همیاران محیط زیست با سختی و مشقت فراوان در حال پایش منطقه و معدوم سازی لاشه‌ها هستند.

مدیرکل محیط زیست استان البرز بیان کرد: فرآیند تحقیقات و علت‌یابی سومین موج پیاپی شیوع طاعون نشخوارکننده‌ کوچک در سال جاری و علی رغم اقدامات اولیه و ایزوله کردن منطقه نسبت به ورود و خروج دام‌های اهلی از مهرماه امسال در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت که پس از بررسی علت آن با همکاری دامپزشکی استان، نتایج تکمیلی اطلاع رسانی می‌شود.

حکیمی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل عدم واکسیناسیون تکمیلی و کنترل دام‌های اهلی و عبوری در زیستگاه‌های مشترک توسط دستگاه‌های مسئول به ویژه در استان‌های مجاور، در حال حاضر بیماری طاعون به عنوان یکی از تهدیدات جدی حیات وحش بوده  است، عنوان کرد: در اثر این بی توجهی‌ها متاسفانه سال‌ها زحمات شبانه روزی محیط بانان به هدر می‌رود.

انتهای پیام/ح

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …