پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

دانش آموزان برگزیده جشنواره نوجوان خوارزمی در البرز تجلیل شدند

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این آیین که با رویکرد انگیزشی- تشویقی درسالن آموزش و پرورش استان برگزارشد،اظهارداشت: ای کاش مسوولان دغدغه های دانش آموزان را می شنیدند زیرا دانش آموزان سرمایه اجتماعی جامعه هستند.

سالار قاسمی با اشاره به اینکه فکر دانش آموزان سرمایه است، خاطرنشان کرد: کمک به شکوفایی استعدادهای دانش آموزان برای رشد کردن و حضور در مسابقات، جشنواره ها و المپیادهای ملی و بین المللی ضروری است.

وی بیان داشت: دانش آموزان مهمترین تصمیم خود را در دوره متوسطه اول ودر پایه نهم برای انتخاب رشته تحصیلی می گیرند که برای انتخاب درست آن باید به موضوع مهم علاقه به رشته و شغل آینده خود در جامعه توجه کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان روح پرسشگری، برنامه ریزی ، با انظباط بودن و با هدف حرکت کردن را درخود تقویت کنند تا درآیند ناراضی نباشند.

قاسمی یادآورشد: دانش آموزی که مسیر زندگی خود را پیدا کند و برای رسیدن به اهدافش تلاش کند درآینده نتیجه زحمات خود و والدینش را می بیند.

وی گفت: دانش آموزان با خودباوری می تواند در زندگی به اهدافشان برسند و در عرصه های مختلف برای کشور افتخارآفرینی کنند و نامشان همانند مریم میرزاخانی درجهان بدرخشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز دراین آیین گفت: هفتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در ۶ محور زبان و ادبیات فارسی با موضوع روز ملی محیط بان، دست سازه به دو شیوه سخت افزار و نرم افزار، بازارچه های کسب و کار، مسابقات آزمایشگاهی، پژوهش و زبان انگلیسی برگزار شد.

مهریارکرمی خاطرنشان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی نقشی مهم و برجسته در پرورش و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان دارد.

وی نوع دادن به محیط‌های یادگیری، کیفیت بخشی آموزشی و تجربه کردن فعالیت‌های یادگیری معنادار برای هدایت تحصیلی صحیح را از هدف‌های این جشنواره عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این جشنواره درآبان ماه سال گذشته درهمه مدارس دوره‌ اول متوسطه استان البرز فراخوان شد که درآن ۳۲۴ هزار و ۷۵۸ نفر در یک یا چند محور شرکت کردند.

کرمی با اشاره به اینکه در ارزیابی آثار دانش آموز۳۰۰ داور همکاری کردند،یادآورشد: ۳۲۶ اثر به دبیرخانه استانی راه یافت و پس از داوری ۱۰ اثر منتخب شد.

وی تاکید کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی درآموزش حرفه ها، افزایش اعتماد به نفس، خودباوری و حضور در اجتماعات دانش آموزان نقش دارد.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که ۱۰۰ هزار نفرآن در دوره اول متوسطه تحصیل می کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …