یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۴۳ تیم بسیج جامعه پزشکی البرز برای مقابله با امیکرون فعال شدند

دکتر علی جمال محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تداوم اقدامات مقابله با ویروس منحوس کرونا و با توجه به پیک ششم کرونا با سویه امیکرون سازمان بسیج جامعه پزشکی استان البرز تیم ها و گروه های داوطلب در حوزه مساجد، محافل، مراکز درمانی و مراکز تجمیمی واکسیناسیون را برای سازماندهی دوباره در این زمینه فراخوان  داد.

وی اظهار داشت: درزمان حاضر ضمن تشدید نظارت ها در حوزه اقدامات عملکردی بهداشت و درمان با مشارکت فعالان حوزه سلامت، دانشگاه علوم پزشکی البرز، نظام پرستاری و مراکز درمانی هماهنگی لازم را به منظور فراهم کردن زمینه پوشش فعالیت های ارایه خدمت به مردم و شهروندان استان انجام داده ایم.

جمال محمدی گفت: این ۴۳ تیم ویژه در دهه مبارک فجر به صورت همزمان به مناطق محروم و حاشیه ای استان اعزام شده اند که علاوه بر آموزش در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا اقدام به ویزیت رایگان و معاینه شهروندان و ارایه خدمت کرده اند.

وی با بیان اینکه این تیم ها اقدام به شناسایی و غربالگری مراجعان می کنند، افزود: بر اساس آخرین ابلاغیه از سوی مراجع ذیصلاح هر شخصی که علامت بیماری داشته باشد به منزله مبتلا بودن به این سویه کرونا می باشد و نیازی به انجام تست pcr نیست.

رییس بسیج جامعه پزشکی البرز تیم های درمانی را ترکیبی از پزشکان عمومی، متخصصان داخلی، پرستار و گروه های بهداشتی دانست و اظهار داشت: بیماران در صورت سرپایی بودن دارو دریافت می کنند و در صورت شدید بودن علائم بیماری به مراکز درمانی و بیمارستانی ارجاع داده می شوند.

جمال محمدی یادآور شد که این تیم های داوطلب در هر اعزام میانگین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر را به صورت رایگان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: همچنین در زمان حاضر به صورت ماهانه نزدیک به هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین افرادی که شناسایی شده و نیاز به این کمک ها دارند توزیع می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …