جمعه , 14 اردیبهشت 1403

اجرای برخی طرح ها مانع خاموشی های بیشتر در کشور شده است

غلامعلی رخشانی مهر روز چهارشنبه در همایش بین المللی صنعت برق در کرج افزود: سال ۹۸ پیش از شیوع کرونا در ستاد صنعت برق  برنامه ای تدوین شد تا  با همکاری شرکت های توزیع برق  به عنوان سند بالا دستی و  نقشه راه هوشمند سازی در کشور اجرایی شود.

وی ادامه داد: این برنامه در پنج محور، ۲۴ مرحله و ۷۶ ماموریت  در قالب تعیین مجری  طراحی و اقدامات عملیاتی  آن در شرکت های توزیع برق کشور شکل گرفت.

رخشانی مهر گفت :  مدیریت انرژی ، مدیریت هوشمند سازی و تاب آوری و  ارتباط با مشتریان از مهمترین محورهای این برنامه بوده که نقش موثری در مدیریت انرژی و کاهش مشکلات در صنعت برق کشور داشته است.

وی افزود: امروز  خدمات غیر حضوری دربستر اپلیکیشین برق من ، سامانه برق ایران و بسیاری از سامانه هایی شرکت های توزیع  برق کشور راه اندازی شده اند که بخشی از دستاوردهای این برنامه و سند بالا دستی است.

معاون وزیر نیرو بیان داشت: طبق این سند بالادستی  در سال در سال ۹۹  تعداد  ۲۹۴ هزار مشترک و در سال ۱۴۰۰ تعداد  ۳۴۸ هزار مشترک بزرگ صنعتی و کشاورزی قراردادبا شرکت توزیع نیروی برق داشتند که زمان مصرف برق را از ساعت اوج بار به ساعت های دیگر منتقل کنند.

وی ادامه داد: اگراین اقدامات نبود درروزهای سخت تابستان امسال می بایست به جای عدد ۲ هزارو ۵۰۰  مگاوات خاموشی،  عدد ۱۵ هزارمگاوات خاموشی را در کشور تجربه می کردیم که این اقدام باعث شد که این اتفاق نیفتد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …