پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

یکی از مولفه های قدرت در جامعه اسلامی حفظ دستاوردهای ایثار و شهادت است

مرتضی اعلمی روز یکشنبه در دومین آیین تبیین مکتب سلیمانی و نهمین یادواره شهدای سازمان اتکا که در بهشت سکینه (س)  استان البرز برگزار شد، افزود: یادواره شهدا پاسداشت فرهنگ شهادت است و شهدا تربیت یافتگان مکتب امام (ره ) و ولایت هستند.

وی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از سربازان اقتصادی را کار جهادی دانست و اظهار داشت: معظم له می فرمایند که با کار جهادی نظام سامان می گیرد.

وی پیام شهدا را حرکت جهادی عنوان کرد و گفت: حرکت جهادی کاری ماندگار است که شهدا این موضوع مهم را نه در حرف بلکه در عمل ثابت کردند.

اعلمی با بیان اینکه قدرت چهار مولفه اساسی و مهم دارد، افزود: این چهار مولفه شامل تولید، توسعه، حفظ و نمایش است که تولید و رونق آن مساله مهمی است و  سال ها مقام معظم رهبری به آن پرداخته است.

وی اظهار داشت: تولید تنها موضوعی است که کشور را می تواند خودکفا کند و کارکنان سازمان اتکا در این زمینه درخشیده اند.

مدیرعامل سازمان اتکا به توسعه بخش ها و موفقیت هایی که کشور به خصوص در حوزه های دفاعی فائق آمده ، اشاره کرد و گفت: روزی در جنگ باید اسلحه را وارد می کردیم  زیزا رزمندگان در میدان جنگ اسلحه ای برای دفاع نداشتند ولی امروز این قدرت تولید به جایی رسیده که محصولات دفاعی را صادر می کنیم و توسعه می دهیم.

وی خاطرنشان کرد که در حوزه های اقتصادی هم بر آن هستیم که هم رونق و هم توسعه داشته باشیم ضمن اینکه یکی دیگر از مولفه های قدرت علاوه بر حفظ، نمایش قدرت است.

اعلمی گفت: در جنگ پیش از اینکه دشمن بخواهد به کشور و به مرزهای ما تهاجم حمله داشته باشد در اتاق فکرشان ساعت ها و ماه ها و سال ها نقشه طرح کردند که چه زمانی حمله کنند، بگیرند و به تهران برسند.

وی افزود: همه چیز بر روی کاغذ درست بود و حمله که آغاز شد در مرزهای جنوبی کشور آن چیزی که دشمن نمی توانست و نمی دانست و بر روی کاغذ حساب نکرده بود رزمندگان بسیجی ، پاسداران و ارتشیانی بودند که مانع این تجاوز شدند.

وی بیان داشت: در این میدان دانش آموز ۱۳ ساله ای نارنجک به خود بست و روی پل و زیر تانک جان خود را فدا کرد تا دشمن وارد شهر نشود و این افتخارات همچون فهمیده ها و سلیمانی ها بود که باعث امنیت کشورمان شد تا در کشور به تولید و اقتصاد بپردازیم.

نهمین یادواره ۱۳۸ شهید سازمان اتکا با حضور والدین، فرزندان و همسران این شهدا برگزار شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …