یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

امیکرون زنگ خطر را در البرز به صدا درآورد/ کرج قرمز شد

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس اطلاعات واصله از ستاد ملی کرونا کرج در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت و مابقی شهرستان‌های استان نیز، در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

وی ادامه داد: تعداد مراجعان سرپایی و بستری به مراکز درمانی البرز افزایش یافته است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: روزانه بیش از ۲ هزار نفر به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد مبتلایان بیشتر از آمار یادشده باشد، چراکه بسیاری از شهروندان واکسینه‌شده علائم بیماری‌شان خفیف است و در منزل درمان می‌شوند.

وی در خصوص علائم سویه امیکرون تصریح کرد: علائم سرماخوردگی همچون گلودرد، تب و ضعف بدن امیکرون محسوب می‌شود و در صورت این علائم، ۵ روز قرنطینه و از ماسک N95 استفاده کنند.

بابایی خاطرنشان کرد: همچنین علائمی همچون تب شدید و تنگی نفس نشانه خطر است و افراد در صورت مشاهده این علائم باید به پزشک یا بیمارستان مراجعه کنند.

وی گفت: برای مهار سویه جدید تزریق دز سوم واکسن در افراد ۱۸ سال به بالا، تزریق سه دز واکسن، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات توصیه جدی و اکید است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در خصوص اجرای اعمال محدودیت‌های در کرج متذکر شد: در این باره منتظر ابلاغ ستاد ملی کرونا و تابع تصمیم گیری ستاد هستیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …