پنجشنبه , 9 فروردین 1403

گزارش خبرنگاران تسنیم از کشف کالاهای احتکاری و قاچاق/ کالاهایی که سر از انبار ‌درمی‌آور‌ند/ بازی سودجویان با ‌مردم

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، بعد از اعلام ‌برنامه دولت برای اصلاح ارز ترجیحی، برخی سودجویان و دلالان اقدام به احتکار کالاهای اساسی مردم کرده بودند که مجموعه اطلاعاتی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی ضمن کشف انبارهای حاوی کالای اساسی، جلوی سوء‌استفاده‌گران از یارانه مردم را گرفته‌اند.

در پی آزادسازی و واریز مبلغ جدید یارانه‌ها برای دهک‌های مرتبط بهانه‌ای برای بالا بردن قیمت اجناس توسط فروشندگان و کسبه به‌وجود آمد و برخی سودجویان قیمت اجناس خود را آن‌طور که می‌خواهند تعیین می‌کنند و به شهروندان می‌فروشند؛ نکته جالب اینجاست که با توجه به برقراری نظم و ثبات در بازار هنوز هم برخی از سودجویان وجود دارند که اقلام خود را به‌قیمت بالاتر از نرخ تعیین‌شده به فروش می‌رسانند.

‌گزارش خبرنگاران تسنیم از سراسر کشور حکایت از برخورد جدی و قاطع با هرگونه احتکار دارد به‌نحوی که چند روز اخیر بسیاری از انبارهای احتکار کشف و کالاها بین مردم توزیع ‌و با محتکران برخورد جدی شده است.

کشف 25 تن کالای احتکار شده در شوشتر

رئیس اداره تعزیزات حکومتی شهرستان شوشتر گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص احتکار کالا  در یک منزل مسکونی،   پاسداران گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه  به همراه قاضی تعزیرات حکومتی و نماینده جهاد کشاورزی به این مکان مراجعه کردند.

رضا حسن پور افزود: در بازرسی از این منزل مسکونی 25 تن کالای احتکار شده از جمله روغن، شکر و آرد کشف و توقیف شد.

کشف انبار احتکار کالای اساسی در شهرستان کرج

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  سرهنگ بیژن جنتی معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان البرز با اشاره به برخورد با محتکران در استان البرز اظهار داشت: در راستای پیشگیری از احتکار کالاهای مورد نیاز شهروندان توسط سودجویان، مأمورین پلیس امنیت اقتصادی استان البرز از انبارهای نگهداری و عرضه کالاهای اساسی در شهرستان کرج بازدید کردند.

وی افزود: مأموران در بازدید از یک باب انبار بیش از 15 تُن روغن خوراکی و یک هزار و 850 کیلوگرم برنج احتکار شده کشف کردند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه تعداد 2 نفر در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند، بیان کرد: به دلیل اختلاف قیمت این اقلام در داخل و خارج از کشور، این افراد قصد قاچاق آنها به خارج از کشور را داشته اند که با هوشیاری مأمورین پلیس در اقدام خود ناکام ماندند.

کشف چند انبار احتکار و دپوی ارزاق عمومی در استان خراسان‌جنوبی

سرهنگ هادی سلمانی فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق و احتکار کالا یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف مأموریتی نیروی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش‌ها با نیروی انتظامی ضروری است.

فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه گفت: در مأموریت‌های جداگانه انواع مواد غذایی و ارزاق عمومی احتکارشده به‌ارزش یک‌میلیارد ریال در شهرستان زیرکوه کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: مأموران با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی انبارهای کالاهای احتکارشده را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از این محل‌ها انواع ارزاق عمومی احتکارشده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه افزود: مأموران در این رابطه 2 متهم را دستگیر کردندکه متهمان دستگیرشده به‌همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف 280تن کالای احتکاری در استان بوشهر

‌سردار حیدر سوسنی رئیس پلیس استان بوشهر‌ از کشف احتکار مواد غذایی مورد نیاز مردم خبر داد و تصریح کرد: 280 تن کالای احتکاری شامل روغن خوراکی، گوشت مرغ و شکر در استان بوشهر کشف شد.

وی با بیان اینکه این کشفیات در 3 روز گذشته بوده است، گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان‌ها موفق شدند طی 72 ساعت گذشته در یک عملیات هماهنگ 37 تن شکر، 23 تن روغن خوراکی و 220 تن گوشت مرغ کشف کنند.

رئیس پلیس استان بوشهر با اشاره به پلمب 7 باب انبار در سطح استان بوشهر خاطرنشان کرد: انبارهایی که در آن کالاهای مورد نیاز مردم احتکار شده بود پلمب و 7 نفر به مرجع قضائی معرفی شد. برابر اعلام کارشناسان ارزش این مقدار کالای احتکاری کشف‌شده 149 میلیارد و 815 میلیون ریال برآورد شده است.

کشف چند انبارِ کالای احتکار به‌میزان 85تن در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی در خصوص کشف انبارهای کالای احتکارشده توسط پاسداران گمنام اطلاعات سپاه استان با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با تلاش و مجاهدت‌های شبانه‌روزی پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه روح‌الله استان مرکزی و در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی و تسهیل اجرای طرح اقتصادی دولت و با رصد دقیق و فعال‌سازی شبکه اطلاعات مردمی، موفق به کشف چند انبارِ کالای احتکارشده گردید.

این اطلاعیه در ادامه درخصوص ارزش کالاهای احتکاری کشف‌شده می‌افزاید: این اقلام کشف‌شده شامل روغن، برنج، آرد، قند و عدس به‌میزان 85 تن و ارزش ریالی بیش از 50 میلیارد ریال بوده است، پس از اخذ دستور مقام محترم قضائی این اقلام جهت بازگشت به شبکه توزیع در اختیار مقامات مسئول قرار گرفته است.

کشف 78تن شکر احتکارشده در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان به‌نقل از روابط عمومی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، سرهنگ علی‌اکبر کریم‌پور ‌معاون روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار کرد: در راستای نظارت و توزیع کالا بین شهروندان و مبارزه با فساد اقتصادی، با هوشیاری شبکه اطلاعاتی بسیج، 78 تن شکر احتکارشده در شهرستان تویسرکان کشف و ضبط شد.

وی گفت: این مقدار شکر احتکارشده که به‌صورت توزیع خارج از شبکه بود از دو عمده‌فروش در شهرستان تویسرکان کشف شد و پرونده افراد خاطی برای سیر مراحل اداری به مراجع قضائی و تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با بیان اینکه سازمان اطلاعات سپاه استان همدان در راستای برقراری امنیت با هر نوع اقدامی که معیشت مردم را به مخاطره بیندازد، مقابله و برخورد می‌کند، گفت: کسانی که بخواهند نظم نظام توزیع را به‌هم بزنند و اقلام ضروری را احتکار کنند، پس از تشکیل پرونده و پیگرد قانونی به دستگاه قضائی معرفی خواهند شد تا با متخلفان برخورد شود.

کشف 34تن روغن و 25تن شکر احتکاری در استان گیلان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مرتضی امینی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان در تشریح اقدامات نظارتی تعزیرات حکومتی بر بازار با اشاره به آمار احتکار کالا در استان گیلان تصریح کرد: حدود 34 تن روغن و 25 تن شکر احتکارشده طی دو روز گذشته در سراسر استان گیلان کشف و ضبط شد؛ این اقلام با ارز 4هزار و 200تومانی و با قیمت قبل خریداری شده بود اما قصد داشتند آن را با قیمت جدید توزیع کنند.

امینی تشدید بازرسی‌ دستگاه‌های نظارتی در بازار و انبارهای استان گیلان در راستای کشف موارد احتکار کالا را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با نظارت‌ بازرسان و همکاران 34 تن روغن و 25 تن شکر احتکارشده توقیف و با قیمت مصوب بین مردم توزیع شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان درباره افزایش قیمت نان سنتی در برخی از واحدها با بیان اینکه قیمت نان هیچ تغییراتی نخواهد داشت، گفت: براساس مصوبه سران قوا مجازات‌ها در حوزه جرایمی نظیر احتکار و گران‌فروشی تشدید شده است.

امینی با بیان اینکه در صورت مشاهده موارد احتکار، مجازات‌های قانونی 10برابری برای متخلفان اعمال و انبار و یا نانوایی متخلف پلمب و بنر نصب می‌شود ابراز داشت: قیمت کالاهای اساسی و سایر اقلام به‌جز 4 قلم کالایی که دولت اعلام کرد، تغییر ندارد.

کشف 650تن روغن خوراکی احتکار‌شده در استان خوزستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز به‌نقل از دادگستری استان خوزستان، صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان اظهار داشت: طی هفته گذشته با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی ویژه به تخلفات در بازار طی امروز به‌میزان 650 تن روغن خوراکی از دو انبار در سطح استان کشف شد و دستورات قضائی توسط دادستان صادر شد تا در اختیار سازمان‌های متولی یعنی سازمان صمت و جهاد کشاورزی برای توزیع و استفاده عموم قرار بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: طی هفته گذشته نیز به‌میزان صد تن روغن خوراکی از برخی از انبارهای سطح استان کشف شده است.

وی گفت: حضور دادستان‌ها و نهادهای متولی نظارت به‌صورت فوق‌العاده و میدانی در سطح بازار ادامه دارد و با هرگونه احتکار برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

کشف 4تن روغن خوراکی در شهرستان لالی

حسن عالی‌پور دادستان عمومی و انقلاب لالی نیز از کشف چهار تن روغن خوراکی احتکارشده در این شهرستان از یک انبار خبر داد و اظهار داشت: با دستور قضائی و در راستای مقابله با محتکران و گرانفروشان، یک انبار احتکار کالا با بیش از چهار تن روغن خوراکی کشف و پلمب شد.

وی افزود: روغن‌های کشف‌شده تحویل اداره صمت شهرستان و موضوع جهت طی مراحل قانونی به تعزیرات شهرستان ارجاع شد.

عالی‌پور گفت: مقابله با محتکران با جدیت ادامه دارد و از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده موارد مشابه، مراتب را به دستگاه قضائی اعلام کنند.

کشف 3 انبار احتکار کالا‌های اساسی در خوی

فرماندار خوی گفت: محتکران بدون ثبت این انبارها در سامانه جامع انبارهای کشور اقدام به احتکار اقلام اساسی مردم کرده بودند تا در فرصت مناسب با قیمت‌های خارج از تنظیم بازار به بازار عرضه کنند که با اطلاع‌رسانی مردم و تلاش بازرسان و اکیپ‌های نظارتی کشف شد.

ذبیح‌الله کاظمی اضافه کرد: به‌میزان 68 تن روغن یارانه‌ای، 20 تن برنج یارانه‌ای و مقادیر زیادی مرغ و تخم‌مرغ هم از این انبارها کشف شد و با تشکیل پرونده در اختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفت تا بعد از سیر مراحل قانونی وارد بازار و شبکه توزیع شود.

فرماندار خوی ارزش اقلام کشف‌شده را بیش از 700 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در این زمینه 4 نفر محتکر با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضائی شهرستان شدند.

کاظمی با یادآوری اینکه هیچ‌گونه مشکلی در تأمین آرد و نان مردم در شهرسان وجود ندارد، گفت: از امروز 15 نانوایی شهرستان خوی برای تأمین و تسهیل در تأمین نان مردم به‌صورت دوشیفیت فعالیت خواهند کرد.

کشف بیش از 54میلیارد ریال کالای احتکاری در گلستان

فرمانده انتظامی گلستان گفت: مأموران موفق شدند 39 تن روغن خوراکی، یک تن و 520 کیلوگرم برنج، 4 تن و 600 کیلوگرم پنیر و بیش از 11 تن و 300 کیلوگرم قند و شکر و تعدادی اقلام شوینده، خرما و نمک احتکاری در شهرستان گرگان کشف کنند.

سردار سعید دادگر گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش این مقدار کالای کشف‌شده بیش از 34 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شده است.

سردار دادگر افزود: در این عملیات 4 متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان نیز از کشف 20 میلیارد ریال کالای احتکاری در رامیان خبر داد.

سرهنگ فرزاد تاجره گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق و احتکار کالا‌های مورد نیاز مردم، مأموران پلیس آگاهی رامیان موفق به شناسایی تعدادی از محل‌های دپوی کالای احتکاری در این شهرستان شدند.

فرزاد تاجره اضافه کرد: مأموران پس از کسب مجوز قانونی، از این انبار‌ها 11 تن و 200 کیلوگرم قند، یک‌هزار و 870 لیتر روغن خوراکی، 13 تن برنج، 160 بسته ماکارونی و 432 قلم پودر شوینده احتکاری کشف کردند.

کشف انبار روغن احتکارشده در ساری

فرماندار شهرستان ساری گفت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار روغن توسط فرد یا افرادی سودجو در یکی از انبار‌های این شهرستان که بدون ثبت در سامانه بود، موضوع در دستور کار بازرسان اداره صمت و تعزیرات حکومتی ساری قرار گرفت.

محمدعلی نوبخت افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی، با همکاری کارشناسان ادارات صمت و تعزیرات حکومتی مرکز استان از این انبار 694 میلیون و 350 هزار تومان روغن خوراکی احتکارشده کشف و ضبط شد.

او گفت: پرونده این کشفیات برای اقدامات قانونی بعدی به مراجع قانونی شهرستان ارسال شد.
در تأمین کالا‌های اساسی هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و مردم نگران این موضوع نباشند.
هرگونه گرانفروشی، دپوی غیرقانونی کالا‌های اساسی، جرم محسوب می‌شود و با متخلفین با جدیت و برابر مقررات برخورد خواهد شد.

کشف 8 تن ماکارونی و روغن احتکارشده در استان قزوین

سرپرست تعزیرات حکومتی قزوین از کشف 8 تن ماکارونی و روغن احتکارشده در استان خبر داد. علیرضا حسن‌پور گفت: تمامی شعب تعزیرات حکومتی تا رسیدن بازار به ثبات و آرامش کامل در سراسر استان به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند داشت.

وی اضافه کرد: به تمامی متخلفان و گرانفروشان هشدار داده می‌شود که جریمه‌های تعزیراتی به‌میزان دست‌کم پنج برابر افزایش داده شده است و رؤسای شعب نیز در همان مرحله بازرسی و کشف تخلفاتی مانند احتکار، گرانفروشی، کم‌فروشی و امثال آن مجاز هستند بلافاصله واحد متخلف را در محل پلمب و بنر اعلام تخلف واحد مذکور را بر سردر آن نصب کنند.

به‌گفته سرپرست تعزیرات حکومتی استان، آمار تمامی انبارها موجود است و به‌طور دایم نیز رصد می‌شوند و در صورت کشف انبار کالای احتکارشده، ضمن تشدید مجازات متخلف یا متخلفان، کالاها در همان روز کشف به‌قیمت تولید در بازار به مردم عرضه خواهد شد.

حسن‌پور اضافه کرد: در بازرسی‌های صورت‌گرفته طی مدت یادشده یک انبار از توابع شهرستان تاکستان به‌میزان 4 تن روغن و حدود 4 تن ماکارونی احتکارشده به‌ارزش تقریبی یک‌میلیارد ریال کشف شد که ضمن تشکیل پرونده تخلف، تمام کالاهای مورد گزارش نیز به‌قیمت قبل توزیع شد.

کشف 700 لیتر روغن احتکارشده در کیش

رئیس اداره تعزیرات حکومتی کیش از کشف 700 لیتر روغن احتکارشده در انبار یکی از فروشگاه‌های جزیره کیش خبر داد. حسین طالبی گفت: براساس قانون تمامی انبارها باید موجودی کالاهای خود را به اداره صنعت، معدن و اداره تعزیرات حکومتی معرفی کنند که این انبار نسبت به معرفی موجودی انبار خود اقدام نکرده بود.

وی تصریح کرد: متخلفان از 2 تا 5 برابر ارزش واقعی کالاها جریمه و روغن‌های مکشوفه با نرخ مصوب دولتی به مردم عرضه می‌شوند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی کیش خاطرنشان کرد: سامانه t135.ir سازمان تعزیرات حکومتی آماده دریافت شکایت‌های مردمی در خصوص احتکار و گرانفروشی است و ساکنان کیش می‌توانند شکایت خود را به تعزیرات حکومتی کیش اعلام کنند.

کشف کالاهای احتکارشده در مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی

پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه عاشورا با هماهنگی دستگاه قضائی استان، در چندین عملیات متعدد موفق به کشف انواع کالا‌های اساسی از جمله 1700 تن آرد، 3 تن برنج، 9 تن روغن جامد، 3.5 تن شکر، 14 تن گندم و 8 تن نهاده‌های دامی در شهرستان‌های تبریز، اهر، آذرشهر و ورزقان شدند.

پرونده کالاهای احتکارشده برای سیر مراحل به دستگاه‌های تعزیرات شهرستان‌های مربوطه ارجاع داده شد.
سامانه تلفنی 114 سازمان اطلاعات سپاه آماده دریافت گزارشهای شهروندان در خصوص احتکار، فساد و هرگونه جرائم دیگر است.

همچنین سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره اطلاعات شهرستان میانه طی عملیاتی 29 تن شکر، 30 تن برنج و نیم تن روغن مایع و جامد احتکارشده را در مجموع به‌ارزش 25 میلیارد ریال کشف و ضبط کردند.
3 هزار قوطی روغن‌نباتی احتکارشده هم به‌همت سربازان گمنام امام زمان(عج) در شهرستان هشترود کشف شد.

در پی رصد اطلاعاتی، سربازان گمنام امام زمان موفق شدند 10 تن شکر، 5 تن قند، 9 تن برنج و یک تن روغن را به‌ارزش 8 میلیارد ریال از یک انبار بخش خصوصی در بخش لیلان از توابع ملکان کشف و ضبط کنند.

کشف 94 تن روغن احتکارشده در سنندج

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، رئیس‌کل دادگستری استان کردستان از شناسایی و کشف 4 انبار بزرگ احتکار روغن در سنندج خبر داد و افزود: از این انبار‌ها در مجموع 94 تن روغن خوراکی احتکارشده کشف و ضبط شد که پس از تشکیل پرونده قضائی برای متخلفین و پلمب انبار‌های مذکور، روغن‌های مکشوفه وارد چرخه توزیع می‌شود.

وی گفت: در جهت دستورات رئیس محترم قوه قضائیه مبنی بر «مقابله با گرانفروشی و احتکار» و کمک دستگاه قضائی به دولت در انجام اصلاحات اقتصادی به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده متخلفین مایحتاج عمومی مردم و با دستور قاطع دادستان مرکز استان از 4 شرکت توزیع و پخش روغن خوراکی در سطح شهرستان سنندج مقدار 94 تُن روغن به‌ارزش 2 میلیارد تومان کشف و ضبط شد و مقرر شده است با نظارت ادارات متولی در روز‌های آینده بین فروشگاه‌های منتخب توزیع شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

کشف 39تن روغن و 122تن آرد احتکارشده در هرمزگان

مجتبی قهرمانی رئیس‌کل دادگستری هرمزگان با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم همکاری دستگاه قضائی با دولت به‌منظور جلوگیری از هرگونه تخلف و سوءاستفاده در عرضه مایحتاج عمومی گفت: در همین راستا و همزمان با اجرای طرح‌های اقتصادی دولت، 34 تیم مشترک نظارت بر بازار با محوریت دستگاه قضائی و همکاری دیگر دستگاه‌های متولی در استان هرمزگان تشکیل شده است.

وی با تأکید بر قاطعیت دستگاه قضائی در برخورد با گران‌فروشان و محتکران خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه احتکار و افزایش کاذب قیمت‌ها، موارد را به سامانه «سجام» دادگستری هرمزگان به‌آدرس اینترنتی sajam.scpd.ir گزارش کنند.

1000 تن کالای احتکار شده در کرمانشاه کشف شد

انبار هزار تنی کالای اساسی احتکار شده با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه کشف شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه حضرت نبی اکرم(ص) در راستای مبارزه با احتکار و گران‌فروشی و برخورد با اخلالگران، انبار بزرگ هزار تنی برنج، قند، شکر و چای در کرمانشاه کشف و پلمب و متخلفان برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا تحویل شدند.

کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه اظهار داشت: در این انبار 800 تن برنج احتکار شده و حدود 300 تن ثبت نشده است و مابقی نیز به موقع عرشه نشده است.

وی عنوان کرد: تمام افرادی که در این زمینه تخلفی مرتکب می‌شوند بدانند برخورد دستگاه قضایی با آن‌ها جدی و قاطعانه خواهد بود و باید کاری کنیم این افراد از سایر فعالیت‌های اقتصادی نیز محروم شوند و نهادهای ذیربط تمام کدهای اقتصادی آن‌ها را غیرفعال کنند.

سربازان گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه همچنین روز گذشته 350 تن کالاهای اساسی شامل برنج، روغن، شکر، قند و ماکارانی در بیش از 10 انبار احتکار کالا در شهرستان‌‌های کرمانشاه، پاوه، جوانرود، قصرشیرین، اسلام‌آباد غرب، سنقر و کلیایی، روانسر و گیلان‌غرب کشف کردند و محتکران جهت انجام مراحل قضایی به دستگاه قضا معرفی و اقلام مکشوفه در بازار توزیع شد.

خبر در حال تکمیل

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …