جمعه , 31 فروردین 1403

اعزام زائر به عتبات عالیات با تایید ستاد ملی کرونا

مدیر کل حج و زیارت استان با از سر گیری اعزام زائر به عتبات عالیات حج و زیارت استان، برنامه های در نظر گرفته شده برای سفر زیارتی شهروندان البرزی به کشور عراق را اعلام کرد .

اعزام زائر به عتبات عالیات با تایید ستاد ملی کرونابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، محمدحسن سامعی با اشاره به صدور مجوز و تائیدیه از طرف ستاد ملی کرونا مبنی بر اعزام زائر به عتبات عالیات گفت: بعد از تایید ستاد ملی کرونا سفرهای عتبات عالیات در کل کشور شروع شده است و این سفر ها در استان نیز از هفته های آتی شروع خواهد شد، این سفر ها به شکل هوایی است و زائرین می توانند در برگشت از طریق زمینی هم به کشور بازگردند.

مدیر کل حج و زیارت استان در خصوص هزینه های این سفرها افزود: هزینه ی این سفر ها به طور تقریبی برای هتل های درجه الف ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و برای کاروانهایی که یک سر هوایی و یک سر زمینی برنامه اعزام را اجرا می کنند تقریبا هفت میلیون تومان می باشد.

مدیر حج و زیارت استان اضافه کرد: سیاست جدید سازمان حج و زیارت مبنی بر این است که سفر ها به شکلی تنظیم شوند که تمام متقاضیان با هر گونه بضاعت مالی بتوانند به سفر مراجعه کنند که پس از مراجعه به دفاتر زیارتی و مشخص کردن نحوه سفر خود امکانات مورد نظر در اختیار آنان قرار خواهد گرفت .

محمد حسن سامعی همچنین گفت : شرط سفر برای کلیه زائرین این است که دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و برای خروج و ورود به کشور نتیجه منفی آزمایش PCR  الزامی می باشد؛ در خصوص هزینه های آزمایش PCR بخصوص در کشور عراق همکاران حج و زیارت در تلاش هستند که زمینه آزمایش ارزانتر و با تسهیلات بهتر را توسط هلال احمر کشور در عراق را فراهم نمایند .

او ادامه داد: با توجه به این که در شیوه جدید اعزام به عتبات برای همه زائرین با هر بضاعتی سازمان در نظر دارد که سفر را محیا کند توصیه می شود که زائرن به کاروان هایی که مجوز سازمان حج و زیارت دارند مراجعه کنند، لذا دفاتر زیارتی در کل استان امکانات کامل را با خدمات پزشکی ، مداح و روحانیون و مبلغین کاروان در اختیار زائران قرار خواهند داد .

سامعی در خصوص ظرفیت ثبت نام برای سفر عتبات عالیات تاکید کرد محدویتی برای اعزام وجود ندارد و در خصوص اعزام زائرین در جابجایی زائران در کشور عراق از کاظمین به سامرا با توجه به خصوصیات کاروانهایی که از طرف سازمان حج و زیارت اعزام می شوند جابجایی ها با محافظ امنیتی صورت می پذیرد که هزینه های آن نیز پرداخت شده است.

مدیر حج و زیارت استان در رابطه با شیوه ثبت نام زائران برای سفر عتبات عالیات افزود: زائرین برای ثبت نام می توانند به شکل حضوری به یکی از دفاتر زیارتی که در سایت سازمان مشخصات آنها درج شده است مراجعه کننند و یا در فضای مجازی به سایت www.atabat.haj.ir رجوع کنند و ضمن پیش ثبت نام راهنمائی های لازم را دریافت نمایند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …