چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403

شهردار : مدیریت شهری کرج با تمام توان کارخانه نوآوری را تکمیل می کند

«مصطفی سعیدی سیرایی » روز شنبه در آیین گشایش کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز که با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجتبی عبداللهی استاندار البرز برگزار شد، افزود: جوانان و نخبگان شهر کرج باید در اولویت اشتغالزایی و جذب شرکت های دانش بنیان در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق قرار گیرند.
وی بیان داشت:  شورا و شهرداری کرج در راه اندازی کارخانه نوآوری بیشترین همراهی و حمایت را داشته اند و ارزش ریالی امکاناتی که در اختیار شرکت بهره بردار قرار گرفته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال است و  این مجموعه به خدمت گروه های علمی و دانشگاهی در می آید.
شهردار کرج  با بیان اینکه ظرفیت اشتغالزایی کارخانه نوآوری البرز  افزون بر یکهزار و ۵۰۰ نفر پیش بینی شده است، افزود: البته اولویت در استقرار گروه های استارتاپی و شرکت های دانش بنیان و به دنبال آن ظرفیت بکارگیری نیروی انسانی در این کارخانه است .
سعیدی سیرایی اظهار داشت: انتظار می رود کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز  گره گشای مشکلات  ترافیکی، زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی و شهری کرج  باشد.

شهردار کرج با تاکید بر اینکه جهاد علمی و حمایت از شرکت های دانش بنیان گره گشای مشکلات کشور است، ادامه داد: حمایت از نخبگان و صاحبان ایده های خلاقانه به جلوگیری از فرار مغزها و اعتلای آبادانی کشور و کاهش وابستگی به اقتصادهای خارجی کمک شایانی می کند و ساختارهایی همچون کارخانه نوآوری باید به سرچشمه تولیدات و محصولات نوین و هوشمند و علم محور تبدیل شود.
سعیدی سیرایی  اظهار امیدواری کرد که با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امکان تکمیل و بهره برداری از فازهای بعدی کارخانه نوآوری و صنایع خلاق مهیا شود و مدیریت شهری نیز به نوبه خود همراهی لازم را خواهد داشت و انتظار می رود که نخبگان و جوانان شهر در اولویت جذب و همکاری قرار گیرند.

ساختمان کارخانه نوآوری در ابتدا محل احداث دانشکده آتش نشانی بود که با هدف حمایت از نخبگان داخلی و استارتاپ ها و تبدیل ایده های خلاق و نوآورانه به خدمات و محصولات جدید و با مصوبه شورای اسلامی شهر تغییر کاربری یافت و فاز نخست آن با پیگیری شهردار و اعضای  شورای شهر در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و ۱۳ هزار مترمربع ابنیه آماده افتتاح و بهره برداری شد.

قرار است این مجموعه در فضایی به مساحت ۱۰ هکتار توسعه پیدا کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …