پنجشنبه , 30 فروردین 1403

کشور سالانه به آماده سازی یک هزار کلاس جدید نیاز دارد

محمد رضا اسپرورین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج اظهارداشت: طی ۲۱ سال گذشته به همت خیرین نیک اندیش از بحران فضای آموزشی در کشور از جمله استان البرز جلوگیری شد اما با توجه به نیاز دانش آموزان به کلاس های درس ایمن و مناسب نیاز به عزم ملی داریم.

وی با اشاره به اینکه خیرین چراغ مهربانی مدرسه سازی را در جامعه روشن نگه داشته اند، خاطرنشان کرد: مدرسه سازی لذت بخش ترین کار نیکی است که می توان درعرصه تولید علم و دانش درآن مشارکت داشت.

عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بیان داشت: خیرین مدرسه ساز محدود به جغرافیای خاصی نبوده و در هراستانی که فقدان مدرسه را حس کنند، دست به کار می شوند تا کلاس درس را برای دانش آموزان آینده ساز ایران اسلامی آماده کنند.

اسپرورین تصریح کرد: لذت مدرسه‌سازی به‌گونه‌ای است که ناخودآگاه ادامه‌دار می‌شود زیرا وقتی فردی حتی یک نیمکت می‌خرد، به‌قدری لذت می‌برد که دوست دارد همیاری خود را ادامه دهد، تا جایی که خدا توفیق دهد و حداقل یک کلاس درس بسازد.

وی با بیان اینکه دولت‌ها تلاش خود را در توسعه زیرساخت های آموزشی انجام می‌دهند، اضافه کرد: اما از آنجایی که رشد جمعیت سریع‌تر از روند ساخت مدارس است، نیاز به حرکتی جمعی و جدی احساس می‌شود.

وی ادامه داد: مسوولان مجامع خیرین استان‌ها و دیگرخیرین دست به دست یکدیگر داده‌اند و جامعه خیرین مدرسه‌ساز ایران را به پرتعدادترین NGO جهان بدل کرده‌اند.

عضوهیات مدیره و رییس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه سازکشورگفت: اکنون دراین مجمع  ۲۲ هزار و ۲۰۰ خیر مدرسه‌ساز که حداقل یک مدرسه ساخته‌اند، در کنار یکدیگر جمع شده‌اند و نزدیک به ۶۳۰ هزار همیار مدرسه‌ساز نیز که مبالغی از ۵۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان برای کمک به ساخت مدرسه کمک کرده‌اند، آنها را همراهی می‌کنند.

وی افزود: همه ما امانت‌دار مال و موقعیتی هستیم که خداوند در اختیار مان می‌گذارد و باید به بنده خدا برسانیم زیرا خداوند بی‌نیاز است اما انتظار دارد به بنده‌اش کمک کرده و خوشحالش کنیم که این حس با هیچ لذتی قابل مقایسه و تعویض نیست.

اسپرورین یادآورشد: برای خیر بودن، پول لازم نیست بلکه باید دل خوب داشت همانند کارگر کارخانه‌ای که چندین سال است یک نیمکت به ما اهدا می‌کند که ارزش کار او از من حقیر که مدرسه ساز هستم،صدها برابر بیشتر است زیرا با حقوق کم ماهانه اش چنین کاری انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: هرقدر دغدغه‌های آموزشی را بکاهیم و افراد جامعه بتوانند با راحتی بیشتر درس بخوانند، سطح فرهنگ عمومی جامعه را بالا خواهیم برد پس اگر ایرانی و مسلمان هستیم و دوست داریم کشورمان را در مدارج بالا ببینیم، ابتدا باید سطح فرهنگ را بالا بکشیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …