یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

حضور حداکثری در انتخابات دشمنان را در ایجاد آشوب داخلی ناکام می گذارد

سیدعلی اصغر موسویان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابات یک حق ملی برای مردم و تعیین دولت حاکم بر جامعه در طی مدت محدود است و از آن جهت که دولت اصلی ترین رکن اجرایی در کشور است و بیش از ۹۵ درصد مدیریت ها و اجرائیات منوط به دولت است لذا انتخاب دولت شایسته اهمیت ملی فراوانی دارد.

وی به اهمیت انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ نسبت به انتخابات در دوره های گذشته از بعد ملی و بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت:  اکنون کشور در شرایط اجتماعی اقتصادی خاصی قرار دارد که عدم ثبات قیمت در بازار، عدم ثبات دلار، اتفاقات بورس، شرایط سخت تر شده ی اقشار ضعیف جامعه و همچنین عدم پاسخگویی دولت فعلی به این شرایط معیشت مردم را سخت کرده که یک تحول اساسی راهگشای رفع این مشکلات می باشد.

وی، فشار اقتصادی حاصل از تحریم و البته همراهی برخی عوامل داخلی با دشمنان خارجی را عاملی مضاعف بر مشکلات دانست و گفت: این مشکلات دشمن را در مسیر دسترسی به اهدافش هموار کرده است.

موسویان افزود: یکی از مهم ترین تئوری ها و اهداف دشمن در خصوص کشور عزیزمان ایران، ایجاد فروپاشی داخلی از طریق فشار روانی حاصل از مشکلات اجتماعی و اقتصادی است که در این راه از هیچ تلاشی فروگذار ننموده است؛ از امضای برجام و بدعهدی بر آن تا مذاکرات بی فرجام وین و تشویق رسانه های غربی به عدم مشارکت در انتخابات همگی نشان از اهداف شوم دشمن در ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: مردم به شرایط کنونی جامعه اعم از عدم اجرای قانون، بی عدالتی، تبعیض،رانت، اختلاس، وعده های دروغ، تمسخر سختی معیشت مردم با وعده های ۱۰۰ روزه، گرانی، قاچاق اعتراض دارند و مسیر تغییر این شرایط تنها با انتخاب دولت مردان متقی، مردمی، انقلابی و کارآمد میسر است تا با بهبود شرایط مسیر کشور را به آرمان های انقلاب که از جمله آن ها عدالت، اجرای قانون، رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی، بیکاری، فقر، تورم است، نزدیک نمایند.

وی اضافه کرد: شرکت در انتخابات در شرایط فعلی و انتخاب فرد اصلح هم به رفع مشکلات مردم می انجامد و هم دشمن را که برای ایجاد آشوب داخلی در اثر مشکلات و پیشبرد اهداف شوم خود از هر ابزاری استفاده می نماید نا امید می گرداند.

این فعال سیاسی و فرهنگی استان البرز در خصوص ویژگی های رییس جمهور آینده کشورمان، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیاری از مدیریت ها در قوه مجریه است، لذا فردی که به ریاست این قوه انتخاب میگردد باید ابتدا اولویت مدار باشد و با توجه به اصل ولایت فقیه و اهمیت این اصل در دین و قانون رفتار نماید، همچنین متقی باشد یعنی تقوای او مانع از مخالفت با قانون بشود زیرا سرنوشت یک ملت را عهده دار است و این حق بزرگی است که باتوجه به مسئولیت خطیر ریاست جمهوری بر عهده او گذاشته شده است.

وی افزود: یک رییس جمهور باید ضمن تسلط بر شرایط جامعه، مردمی باشد و توان پاسخگویی درمقابل مسئولیت های خود به مردم را داشته باشد و این مستلزم آن است که وظیفه شناس باشد و وظایف محوله را به درستی با رعایت تقوا و حق مردم انجام دهد.

صداقت مهم ترین ویژگی رییس قوه مجریه است

موسویان با بیان اینکه یکی از ویژگی های اصلی رییس جمهور صداقت می باشد، اظهار داشت: فردی که به راحتی دروغ می گوید نمی تواند قابل اعتماد باشد؛ امروز یک وعده می دهد فردا می گوید کسی که چنین وعده ای بدهد عقل ندارد! امروز وعده ای بدهد و فردا خلف وعده نماید؛ رییس قوه مجریه باید توان مدیریتی داشته باشد و در بخش های مختلف از افراد مدیر و با ملاک شایسته سالاری بهره ببرد.

وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده اعتماد به جوانان انقلابی می تواند بسیاری از مشکلات را حل نماید؛ تشکیل کابینه ای از افراد متخصص و دارای روحیه انقلابی و خدمت به مردم و جوان که در جلسات مهم از خستگی و فرط سن خوابشان نبرد هم نشانه ی تدبیر رییس قوه مجریه است.

این فعال سیاسی و فرهنگی البرزی گفت: در سیاست خارجی نحوه ی تعامل با دیگر کشورها، تعهد به مردم و نظام اسلامی و لحاظ این موارد در تعهدات و معاهدات بین المللی، قدرت و شجاعت، برخورد با بی قانونی و اهمیت به اصلاح بدنه ی دولت از ویژگی های دیگر این فرد است.

وی بیان داشت: اولین و مهمترین اولویت در شرایط کنونی رفع مشکلات اقتصادی است و این مهم جز با برنامه ریزی درست و به کارگیری نیروهای جوان و انقلابی و کارآمد میسر نمی شود.

وی افزود: کاهش نرخ تورم، نگاه به داخل و رفع مشکلات از طریق فعال سازی پتانسیل های داخلی از مهمترین اموری است که رییس جمهور آینده کشورمان باید مدنظر قرار دهد.

موسویان تصریح کرد: توجه به ازدواج و مسکن جوانان، معیشت، نرخ بیکاری، فقر، تصمیم گیری درمورد مهمترین قراردادهای بین المللی، عمل طبق قانون و مطابق سیاست های کلی نظام در ارتباط با جهان، تلاش برای رفع تحریم یا کاهش اثر آن بر معیشت مردم و رفع ید قاچاقچیان و از بین بردن زیرساخت های فساد در جامعه و بخصوص بدنه ی دولت نیز از اولین اقدامات باید باشد.

وی به برنامه های رییس جمهور منتخب در بعد بین المللی نیز اشاره کرد و افزود: در بحث بین الملل مهمترین اقدام توجه به سیاست های کلی نظام و اجتناب از کدخدامحوری و توجه به اصل نظام اسلامی و اهمیت نظام اسلامی به شان و جایگاه مردم در جهان و برخورداری از حقوق طبیعی ایرانیان در امور مختلف همچون اقدامات هسته ای از مواردی است که در تعامل با جهان و امضای قراردادها و معاهدات باید لحاظ شود.

این هنرمند قرآنی کشورمان بیان داشت: همچنین اهمیت شان و منزلت مردم فهیم نجیب و مسلمان ایران در هرکجای دنیا باید در راس امور باشد، ارزش پول ملی،رایزنی های سیاسی اجتماعی و توجه به تعامل مفید و سودمند با دیگر کشورها نه معاهدات زیان بار همچون ۲۰۳۰ از دیگر اقدامات اساسی در این زمینه است

شوراهای اسلامی مرکز تصمیم گیری در امور شهری و روستایی

موسویان در خصوص اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گفت:  شوراهای اسلامی مرکز تصمیم گیری در امور شهری و روستایی و تعیین شهردار در شهرها و نظارت بر امور شهری از مواردی است که در این شوراها باید انجام شود ولی از مهمترین معیارهای افراد منتخب آن است که ضمن تقوا و توجه به حق مردم و بیت المال باید نسبت به امور شهری اطالعات ،مهارت و تدبیر کافی داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از موارد مشاهده می شود که مردم در شهرها و روستاهای مختلف از شورا فقط رای دادن را در خاطر دارند و یا اعضای شورا را فقط در زمان انتخابات ملاقات می کنند و این برای جامعه اسلامی و شوراهای اسلامی ناپسند است .

وی اظهار داشت: مسوولیت پذیری، تجربه در امور مدیریتی، قدرت و مهارت تعامل با مردم و ارگان های مختلف شهری، رسیدگی به مشکلات مردم و دغدغه داشتن در امور شهری و روستایی و مردمی بودن از جمله این معیارهاست.

این فعال سیاسی ادامه داد: حضور مردم در صحنه یک امرطبیعی برخاسته از آن است که برای خود حقی در نظام اسلامی و جامعه قائل هستند و همینطور هم هست.

وی گفت: اهمیت حضور در انتخابات با وجود تبلیغات منفی دشمن و ایجاد شبهات گوناگون نیازمند عزم و اراده ای جدی است که مردم ما ثابت کردند به بهترین وجه و در عالی ترین درجه از آن برخوردار هستند.

برگزاری مناظره های انتخاباتی در فضای مجازی

موسویان ابراز داشت: برای ایجاد شور و حال انتخاباتی همین مناظره ها که البته با زمان محدودی هستند اگر در فضای مجازی در بستر تلوبیون و سایر فضاهای تبادل بحث به صورت مناظره،پاسخ به سواالت و شبهات پیرامون رفتار یا عملکرد هر کاندید انجام شود بسیار تاثیرگذار است .

وی افزود: ایجاد تریبون آزاد در بین مردم ، برنامه های روشنگری و پاسخ به شبهات و تبیین لزوم مشارکت حداکثری در بستر جامعه، تهیه برنامه های تلویزیونی مرتبط با چرایی شرکت در انتخابات، مسابقات مرتبط با موضوع انتخابات و طرح های صنفی برای اقشار مختلف جامعه از جمله راه های افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر باتوجه به شرایط اقتصادی، نرخ تورم، فقر، بیکاری، مشکلات جوانان ،مشکلات معیشتی و بعضا گروگان گرفتن معیشت مردم امور بسیاری در دولت کنونی سبب کاهش مشارکت قشری از مردم و تمایل عده ای از مردم به عدم مشارکت است.

موسویان گفت: از طرفی تلاش رسانه های غربی و عوامل خودباخته داخلی که تنها دغدغه ای که ندارند واقعا مردم و رفاه مردم است همگی دست به دست هم داده تا مشارکت کمتر گردیده و این مساله را به معنای مخالفت با نظام اسلامی و اصل نظام بدانند درحالی که مردم ایران بارها ثابت نمودند که در بدترین شرایط اقتصادی اجتماعی در زمان بنی صدرها پای آرمان های انقلابی خود ایستادند.

وی اظهار امیدواری کرد: این انتخابات نیز پرشورتر از همیشه مشارکت خواهند نمود و دشمن را در راه رسیدن به اهداف ضد ایرانی و ضداسلامی خود که دخالت در امور داخلی ایران است، ناامیدخواهند کرد.

این هنرمند قرآنی گفت: در خصوص قهر مردم از صندوق های اخذ رای گفت: همان طور که بیان شد دشمن از هر طریقی تلاش می کند مردم از صندوق های رای قهر کنند و منافقین نیز بارها حمایت خود را نسبت به مشارکت نکنندگان در انتخابات اعلام کردند و این مساله ی مهمی است که نشان می دهد قهر از انتخابات منافعی برای منافقین و غرب دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین این منافع آن است که نسبت به مشروعیت اصل نظام خدشه وارد نموده و به دنبال سلطه براین مرز و بوم به ایجاد فتنه بپردازند.

وی اضافه کرد: مردم غیور ایران در عرصه های مختلف ثابت کردند که دشمن را می شناسند و بصیرت دارند و بدعهدی در برجام و چشمداشت عده ای به تعهدات کذب غربی ها،رقم خوردن فتنه های مختلف طی سال های ۹۶،۸۸ و۹۸ بصیرت مردم را بیشتر کرده است.

موسویان بیان داشت: عدم مشارکت در انتخابات نه تنها باعث بهتر شدن اوضاع نمی شود بلکه فردی که رای نمی دهد ضمن اینکه یک واجب شرعی (حفظ نظام اسلامی) را ترک نموده و در مسیر اهداف دشمن قدم گذاشته ،نمی تواند ادعا کند که نسبت به شرایط بعدی اعتراض دارد یا مخالفتی با دولت آتی اعلام کند.

وی ادامه داد: اگرچه دولت از آن مردم است و همیشه حق نقد برای مردم محفوظ است اما وقتی رییس جمهوری از قشرخاصی انتخاب شود ممکن است خود را مسوول همان قشر بداند ولی وقتی از گروه های مختلف در انتخابات شرکت کنند ولو به افراد مختلف رای بدهند فردی که رییس جمهور می شود نسبت به همه مشارکت کنندگان پاسخگو است .

این فعال سیاسی گفت: از طرفی اگر فرد نالایقی رییس دولت شود همه افراد چه آن کسانی که تحت تاثیر رسانه های غرب رای دادند و چه افرادی که بدون تحقیق و خارج از انصاف صرفا بر اساس حزب و جناح و علاقه شخصی رای دادند و چه افرادی که رای سفید داشته یا رای ندادند همگی مسوول این حق الناس هستند پس همگی باید اولا نسبت به سرنوشت کشورمان بی تفاوت نباشیم و در شناخت و معرفی اصلح قدم برداریم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …