پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

برگزاری طرح ملی لاله های روشن در مدارس البرز

به گزارش ایرنا، این برنامه در مدارس استان البرز با حضورخانواده معظم شهدا ، مسوولان، اولیا و دانش آموزان در مدارس استان البرز به یاد شهدای گرانقدر ایران از جمله سردار دلها شهید قاسم سلیمانی اجرا شد.

برنامه متمرکز طرح ملی لاله های روشن استان البرز روز چهارشنبه در دبیرستان دخترانه شاهد معراج آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد.

دانش آموزان با اجرای سرود، دلنوشته، دکلمه، برپایی یادمان شهدا و عکس، پیام های آموزشی – تربیتی  و تواشیح یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم را گرامی داشتند.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج در برنامه متمرکز طرح لاله های روشن البرز گفت: با هدف معرفی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز به نسل جدید، آشنایی با سیره عملی شهدا، ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در سطح مدارس این منطقه برگزار می شود.

فرزاد شعبانی اظهارداشت: دراین طرح، هر مدرسه یکی از شهدای دانش‌آموز یا فرهنگی ناحیه و منطقه خود را به عنوان شهید شاخص انتخاب و با مشارکت دانش‌آموزان برای آن شهید یادواره برگزار و با محوریت دانش‌آموزان آثار فرهنگی تولید می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف اجرای طرح لاله های روشن در مدارس رسیدن به تربیت صحیح و کمال دانش آموزان استان است و در این راه ترویج آرمانهای شهدا در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز هر آنچه را که داریم از شهیدان است،خاطرنشان کرد: برای پاسداشت از خون شهدا باید مسیر آنها را طی کنیم.

شعبانی یادآورشد: شهدا بهترین الگو هستند لذا  برای حفظ دین، ارزش ها و گسترش فرهنگ ایثار این عزیزان باید تلاش کنیم تا نسل نو با فرهنگ غنی ایثار و شهادت آشنایی بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه شهدا برای عزت و عظمت ایران جانفشانی کردند، اضافه کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند باید در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت الگو سازی کنیم.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج  تاکید کرد: خدمت به خانواده شهدا وظیفه ماست ور در این راه نباید کوتاهی کنیم.

رییس بنیاد شهید منطقه کرج نیز در این برنامه  گفت: شهدا جانشان را برای کشور و انقلاب نثار کردند و با ایثارشان اقتدار، عزت و امنیت را به مردم اهدا کردند.

شهرام خوشنویس افزود: تا لحظه ای که جان در بدن داریم راه شهدا را ادامه می دهیم.

وی تصریح کرد: طرح ملی لاله های روشن یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش در مدارس برای آشنا کردن دانش آموزان با ایثار و شهادت در جامعه است.

مدیر دبیرستان دخترانه شاهد آموزش و پرورش ناحیه یک کرج هم از برگزاری برنامه هفتگی دانش آموزان با شهدا در این دبیرستان سخن گفت و افزود: شهدا بهترین الگوی تربیتی برای نسل جوان هستند و این وظیفه نظام تعلیم و تربیت

است که دانش آموزان را در تراز آرمان‌های انقلاب اسلامی تربیت کند.

زهرا ویسه خاطرنشان کرد:  پرداختن به ساحت اعتقادی و معنوی شهدا و مطالبه در خصوص سبک زندگی آنان از مواردی است که دانش آموزان باید به آن عمل کنند.

وی ادامه داد: اینکه شهدا در چه مسیری حرکت کردند و در زندگی از مولفه هایی چون ولایت پذیری، اقتدار، غیرت و جوانمردی بهره بردند، می تواند از سوی دانش آموزان حفظ و صیانت و این اعمال آسمانی در سبک زندگی آنان رعایت شود.

در این آیین از خانواده شهیدان سادات قریشی، شهید آرش شاه محمدی و خواهر شهید مدافع حرم محمود نریمانی تجلیل شد.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …