شنبه , 8 اردیبهشت 1403

شهردار : طرح جامع حمل ونقل هوشمند کرج تدوین شد

 علی کمالی‌زاده  صبح  سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند در کلانشهر کرج، اظهار داشت: این سیستم‌ها از تجهیزات نوین و به‌روز در عرصه حمل‌ونقل شهری به شمار رفته و اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و هدایت رانندگان به سوی اجرای قوانین را تسهیل و تسریع می‌کند.

وی در ادامه به نصب و راه‌اندازی ۷۷ دستگاه دوربین نظارتی در کرج اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر ۹۳ دستگاه سامانه هوشمند ثبت تخلف اعم از سیستم ثبت تخلف خودروهای فاقد معاینه‌فنی و ثبت سرعت نیز نصب و راه‌اندازی شده است.

شهردار کرج در بخش دیگری از سخنانش  به بهره‌برداری از خودرو سیار ثبت تخلف پارک حاشیه‌ای اشاره کرد و گفت: در مدت زمان یاد شده از هفت دستگاه تابلو پیام متغییر خبری هوشمند نیز رونمایی شده است.

کمالی‌زاده همچنین به راه‌اندازی دو سایت مانیتورینگ فرعی برای پلیس راهور شهرستان کرج و استان برای رصد تخلفات در سطح شهر اشاره کرد و گفت: طرح جامع و سند توسعه ITS شهر کرج تا افق ۱۴۰۵ نیز تدوین شده است. 

وی از اتصال سامانه‌های ثبت تخلف به مرکز اجراییات پلیس راهور کشور و اخذ کد برای دوربین‌ها جهت اعمال قانون خودروهای متخلف به‌صورت برخط یاد کرد و گفت: در سه سال اخیر بیش از پنج سامانه هوشمند برای مدیریت ترافیک و ثبت رخدادهای شهری جهت استفاده نمایندگان سازمان‌ها و معاونت‌های خدمات‌رسان شهرداری در امور مربوطه راه‌اندازی شده است.

شهردار کرج تاکید کرد: ین دستاوردها به‌صورت عملیاتی طی سه سال اخیر با هدف کاهش تصادفات، کاهش آلودگی هوا و رصد رخدادهای شهری در جهت رفاه حال شهروندان اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …