جمعه , 14 اردیبهشت 1403

کاشت هشت هزار نهال به یاد شهدا در مدارس البرز آغاز شد

«فرشته فهمیده » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فرهنگیان و دانش آموزان مدارس البرز با کاشت درخت به یاد شهدا به پویش «ایران سبز، هر ایرانی یک نهال» پیوستند.

وی خاطرنشان کرد: این پویش به یاد تمام شهدای ایران اسلامی از جمله شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهدای گمنام اجرایی شده است.

فهمیده  تصریح کرد: در قالب این پویش به یاد سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی نیز یک درخت در هر مدرسه، اردوگاه های  دانش آموزی  و ۱۲ کانون تربیتی فرهنگی و تربیتی البرز کاشته می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: این اقدام فرهنگی – ترویجی در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه پوشش گیاهی، حفظ خاک و فرهنگ سازی برای کاشت نهال و حفاظت از محیط زیست در بین دانش آموزان اجرایی شده است.

وی بیان داشت: در این پویش فرهنگیان و دانش آموزان با کاشت نهال های همیشه سبز و غیر مثمر گامی موثر در راستای حفاظت از محیط زیست بر می دارند.

فهمیده با اشاره به اینکه ایجاد فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان تاثیر بسزایی در زیباسازی شهری و ایجاد فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک دارد،اضافه کرد: برای مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان البرز در این پویش مسابقه ای فرهنگی نیز فراخوان شده است.

وی تصریح کرد: علاقه مندان برای شرکت در این پویش آثار با درج مشخصات در رشته های نقاشی،تصویرسازی، اینفوگرافی به نشانی :  @Derakhtkari_n، نقاشی، تصویرسازی، اینفوگرافی، داستان کوتاه، طرح ابتکاری اجرایی به نشانی : @Derakhtkari_d و فیلم کوتاه،ویدیوکست،پادکست به آدرس: @Derakhtkari_f  ارسال شود.

وی ادامه داد: دانش آموزان  و فرهنگیان آثار خود را با ذکر نام، نام خانوادگی،پایه تحصیلی،نام مدرسه و یا کانون فرهنگی تربیتی نام منطقه و استان تا ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰ ارسال کنند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی شاغل دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …