جمعه , 21 اردیبهشت 1403

رویداد پیشگام به دنبال کشف و حل مشکلات محلات البرز است

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ولایی‌ برحق شامگاه سه شنبه در نشست خبری برگزاری «رویداد پیشگام» افزود:  پیشگام رویدادی متفاوت است که با همراهی ۲۰  نهاد و ارگان برگزار می شود؛ فراخوان این رویداد از امروز بارونمایی از پوستر رویداد در استان البرز آغاز شد.

وی اظهار داشت: نهادهای همکار در برگزاری این رویداد شامل دانشگاه ها، حوزه های علمیه استان، مجموعه استانداری و فرمانداری ها، شهرداری ها، ظرفیت نهادهای انقلابی از جمله امور مساجد، سپاه، بسیج، صدا و سیما و خبرگزاری ها هستند.

وی با بیان اینکه رویداد پیشگام با هدف شناسایی و توانمند سازی نخبگان اجتماعی که بتوانند برای حل مسائل استان راهکار ارایه دهند، برگزار می شود، گفت: این رویداد در یک میدان واقعی ۱۶ روزه مسیر کامل حل مساله، راهکار و شکل پیگیری آن از طریق مسوولان برای تحقق حل مساله است و هر تیم شرکت کننده این مسیر را با کمک مربی طی می کند.

ولایی برحق ادامه داد: با برگزاری این رویداد به دنبال آن هستیم تا بتوانیم کنشگرانی را تربیت کنیم که بتوانند مسایل را درست تشخیص دهند و در مرحله بعد پیگیری درست و مطالبه گری درست، عمومی سازی و جریان سازی درست ناظر بر مسایلی که فهم کردند، انجام دهند.

وی بیان داشت: مخاطبان این رویداد در اولویت اول جوانان بین ۱۸ تا ۳۰ سال و در قدم دوم مخاطبان بالای ۳۰ سالی هستند که سبقه کنشگری اجتماعی را داشته باشند، هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: علاقه مندان برای شرکت در رویداد پیشگام که به دنبال حل مشکلات استان البرز هستند می توانند از مهلت ثبت نام اولیه ۱۷ آذر ماه و شروع مرحله حضوری ۲۴ آذر به  آدرس اینترنتی @pishgam_roydad مراجعه و برای دریافت لینک ثبت نام عدد یک را به شماره ۰۹۱۰۱۶۶۹۷۹۷ پیامک کنند.

وی با اشاره به اینکه  پیش بینی می شود تا پایان ثبت نام یک هزار متقاضی برای حضور در رویداد پیشگام و ارایه مساله و پیشنهادهای مربوط ذیل آن متقاضی باشند، گفت: دبیرخانه رویداد پیشگام برای راهبری مجموعه ها و افرادی که قصد شناسایی مسایل استان و راه حل های مربوطه و مطالبه گری و حل مسایل را دارند، در اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی البرز مستقر شده است.  

ولایی برحق افزود: گسترش گفتمان کشف مساله اساسی محله، منطقه و استان و حل مسایل آنها یک امر فرهنگی و تبلیغی و اجتماعی است که احتیاج به بستر سازی و فراهم آوردن این گفتمان دارد و این گفتمان از سوی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز پیگیری و فرهنگ سازی می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار داشت: در مرحله اول رویداد پیشگام، هدف ما آموزش و مهارت افزایی شرکت کنندگان است و در مرحله دوم تسهیل گری برای حل مسایل و پاسخ هایی است که در آن فرآیند تیم های تشکیل شده به آن می رسند، می باشد.

وی پیش بینی کرد که تا پایان رویداد شاید نزدیک ۱۰۰ نشست برای همسو کردن ارگان ها، نهادها، سمن ها و تشکل های حکومتی و مردمی فعال است و نهضت تشخیص و حل مساله و کمک به حل مسایل استان اگر عمومی فراهم شود، خود به خود مطالبه گری قدم های بعدی و حل مسایل به پیشرفت جامعه کمک های وافری می کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …