جمعه , 7 اردیبهشت 1403

پدافند غیر عامل کشور در بخش کشاورزی با کمبود مربی مواجه است

سید داود حاجی میررحیمی روز دوشنبه در نشست تخصصی آموزشی و نوآوری در پدافند غیر عامل کشاورزی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)  وزارت جهاد کشاورزی  مستقر درمشکین دشت شهرستان فردیس استان البرز افزود: بیش از ۲ دهه از تاسیس سازمان پدافند غیرعامل می گذرد و به فعالیت بیشتری نیاز است .

وی اظهار داشت:  سال ۹۸ اولین دوره تربیت مربی پدافند غیر عامل کشاورزی  به مدت یک هفته برای ۵۰ نفر از کارشناسان بخش کشاورزی  کشور برگزار شد.

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)  وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: پدافند غیر عامل  در بخش کشاورزی شامل شاخه های مختلف از جمله  تولیدات گیاهی، دام و طیور ،  محیط زیست و منابع طبیعی است.

حاجی میر رحیمی بیان داشت : فقط در بخش تولیدات گیاهی تاکنون توانسته ایم  برنامه آموزشی اجرا کنیم و مابقی شاخه ها به علت شیوع ویروس کرونا برنامه های آموزشی آنها به تاخیر افتاد.

وی افزود: البته  در کنار آموزش، کارهای تحقیقاتی در حوزه پدافند غیرعامل کشاورزی انجام شده است؛ از سال ۹۵ تاکنون ۲ طرح تحقیقاتی در حوزه امنیت غذایی و پدافند غیرعامل و طراحی بررسی نیازهای آموزشی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و تدوین یک برنامه ۱۰ ساله برای توسعه توانمندی در حوزه پدافند غیر عامل انجام شد.

حاجی میر رحیمی  با تاکید بر این نکته که پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی که تامین کننده امنیت غذایی است جدی باید گرفته شود، گفت: مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) با داشتن ماموریت توانمندسازی منابع انسانی بخش کشاورزی هم در استان البرز فعالیت دارد و هم در سطح ملی تلاش می کند دست اندرکاران بخش کشاورزی کشور با مطالب علمی مورد نیاز توسعه کشاورزی بیش از پیش آشنا شوند؛ یکی از این حوزه ها پدافند غیرعامل است  زیرا تهدیدهایی که از طرف دشمن انجام می شود مصونیت در حوزه امنیت غذایی  را تحت شعاع قرار می دهد.

رییس مرکز آموزش عالی  امام خمینی (ره) مشکین دشت فردیس افزود: تلاش می شود در حوزه پدافند غیر عامل با برگزاری دوره های آموزش مختلف دانش و مهارت دست اندرکاران کشاورزی را ارتقا دهیم.

حاجی میر رحیمی بیان داشت: امروز بیش از ۹۰ درصد هجمه دشمن نظامی نیست چون نظامی تبعات خاص خود را دارد و غیر نظامی خیلی راحت تر و نامشخص تر است.

وی ادامه داد: دشمن در زمینه امنیت غذایی و سلامت مردم کار می کند  و برهمین اساس تلاش می شود با برگزاری برنامه های مختلف ساختار پدافند غیر عامل را در بخش کشاورزی کشور تقویت کنیم.

۲۰۰ نفر از کارشناسان،محققان و متخصصان حوزه کشاورزی  در وبینار آموزشی  تخصصی مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی به صورت تصویری  شرکت کردند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …