پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

تیمار و نجات ۸۰۰ فرد گونه اهلی و وحشی جانوری با کمک البرزنشینان

رییس سازمان مردم نهاد حفاظت از حیوانات و محیط زیست استان البرز روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان مردمی حفاظت از حیوانات و محیط زیست کشور از شهریور ماه سال ۱۳۹۶ به طور رسمی فعالیت خود را در زمینه احیای گونه های جانوری و امداد و نجات حیوانات آسیب دیده شروع کرده است.

فرشاد اربابی افزود: در سال ۱۳۹۸ پس از کسب مجوزات لازم از وزرات کشور، سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی با احداث تنها مرکز رسمی امداد و نجات حیوانات در استان البرز فعالیت خود را توسعه داده به طوری که در حال حاضر تنها مرکز رسمی تیمار حیوانات و احیای گونه های جانوری وحشی در کشور می باشد.

وی بیان داشت: در این مدت ۸۰۰ فرد انواع گونه های وحشی و اهلی که توسط مردم، محیط بانان، و گونه های آسیب دیده که از قاچاقچیان و شکارچیان که توسط یگان حفاظت محیط زیست و ماموران نیروی انتظامی ضبط شده تحویل این مرکز شده و به صورت رایگان و با کمک های مردمی درمان و در طبیعت رهاسازی و یا تحویل صاحبان آن ها شده است.

وی اظهار داشت: این مرکز که به طور مستقل از ارگانهای دولتی و صرفا با کمک های مردمی اداره می شود همچنان در راستای اهداف سازمانی خود در حال توسعه و راه اندازی فاز دوم مرکز فعالیت خود می باشد.

اربابی گفت: این سازمان در نظر دارد پناهگاه و زیستگاهی طبیعی در وسعت ۱۰ هکتار به جهت زندگی حیات وحش آسیب دیده غیر قابل بازگشت به طبیعت با هدف حمایت از حیوانات ، آموزش و فرهنگسازی  و همچنین مرکز تحقیقاتی و پژوهشی برای دانش آموختگان رشته دامپزشکی علاقه مند به حیات وحش احداث نماید.

وی افزود: شکار ، خرید و فروش و قاچاق حیات وحش از جمله عوامل اصلی تهدید کننده جمعیت گونه های جانوری و بقای آنهاست و از شهروندان عزیز درخواست می شود که مشاهدات و گزارشات خود را در اسرع وقت با سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست در میان بگذارند.

رییس سازمان مردم نهاد حفاظت از حیوانات و محیط زیست همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات آسیب دیده از طریق تماس با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۴۸۰ الی ۸۱ گزارشات خود را ثبت و اطمینان داشته باشند کارشناسان و امدادگران مرکز بر حسب اولویت نسبت به امداد و نجات حیوانات آسیب دیده اقدام خواهند کرد.

سازمان حفاظت از حیوانات و محیط زیست استان البرز در منطقه کردان شهرستان ساوجبلاغ مستقر است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …