جمعه , 31 فروردین 1403

پاکسازی نمادین تالاب صالحیه نظرآباد در روز زمین پاک

همزمان با روز زمین پاک، تالاب صالحیه شهرستان نظرآباد البرز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به صورت نمادین پاکسازی شد.

پاکسازی نمادین تالاب صالحیه نظرآباد در روز زمین پاکبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، به مناسبت روز جهانی زمین پاک با شعار “سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک” و به منظور اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تعدادی از گروه‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت، در کنار محیط بانان استان البرز، اقدام به پاکسازی زباله‌های رها شده در طبیعت زیبای تالاب فصلی صالحیه در نظرآباد البرز کردند.

در این مراسم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر اختصاص حق آبه تالاب از رودخانه‌های کردان و زیاران، مطالعه بیشتر برای ارزیابی اثرات مثبت یا منفی کانال زهکش بر حیات تالاب، ساماندهی ورود دام سنگین (شتر) و سبک (گوسفند) به منطقه و ورود جدی منابع طبیعی به این موضوع و تشکیل ستاد احیای تالاب با بهره برداری از تمامی ظرفیت‌های مردمی و بومی منطقه تاکید کرد.

از دیگر موضوعات مورد تاکید سلاجقه پای کار آمدن هرچه بیشتر سمن‌ها و سایر ظرفیت‌های بومی منطقه، تخصیص بودجه برای لایروبی کانال‌های آبرسان به تالاب و پیگیری جدی راه اندازی پاسگاه محیط بانی تالاب است.

مراسم پاکسازی نمادین تالاب صالحیه در استان البرز آغازگر برنامه ملی پاکسازی تالاب‌های سراسر کشور بود که به شکل ملی در تالاب‌های سراسر کشور از اول تا نهم اردیبهشت ماه در حال انجام است.

تالاب صالحیه به وسعت بیش از ۱۰ هزار هکتار در غرب استان البرز و شرق استان قزوین واقع شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …