شنبه , 15 اردیبهشت 1403

استاندار سمنان: رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز بازار ارائه شود

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اشتغال استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری، ابراز داشت: نرخ بیکاری در استان از میانگین‌ کشوری پایین تر است، اما برای بهبود شرایط ضرورت دارد رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز بازار ارائه شود.
وی تاکید کرد: تلاش‌های مسوولان در حوزه اشتغال ادامه داشته و تقویت شود تا در آینده شاهد کاهش بیشتر نرخ بیکاری در استان باشیم.
هاشمی تصریح کرد: اکنون با اقدامات انجام شده در زمینه تقویت تولید و اشتغالزایی در استان سمنان، بیش از ۱۰ واحد صنعتی در آستانه بازگشت به چرخه تولید است که این مهم امری ارزشمند بوده و لازم است تا ادامه دار باشد.
وی یادآور شد: حفظ وضعیت اشتغال موجود و در ادامه تلاش برای تحقق اشتغال‌های تعهد شده به وسیله دستگاه‌های متولی امر تا پایان امسال از روش های مختلف موجود، امری ضروری است.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: برخی رشته‌های دانشگاهی در استان مورد نیاز بازار کار استان نیست که این موضوع در واقع به نوعی مدرک گرایی را در بین نیروی کار استان ایجاد کرده و دیدگاه اشتغال دولتی را رواج می دهد که باید اصلاح شود.
هاشمی اظهار داشت: در استان سمنان این آمادگی وجود دارد تا برای هر کسی که مشتاق کار در حوزه صنعت و تولید باشد، فرصت شغلی فراهم شود.
استاندار سمنان تاکید کرد: تغییر رویکرد در رشته های دانشگاهی به سمت خدمات گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن و همچنین مهارت آموزی به منظور داشتن تخصص و مهارت ویژه بازار کار، امری اولویت دار است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، طبق اعلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، سه هزار و ۷۰۷ جوینده کارِ ثبت‌نام‌شده در سامانه رصد از ابتدای امسال تا مهرماه اشتغال یافتند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …