چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

وزیر تعاون: ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در کشور در سال آینده پیش‌بینی شده است

حجت الله عبدالملکی روز دوشنبه در نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه که در مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مستقر در حسن آباد کرج بر پا شده است ، گفت:  پس از تصویب قانون بودجه، آئین نامه مربوط به اشتغال به تصویب دولت خواهد رسید و از فروردین ماه سال آتی اجرایی می شود.

وی در زمینه فراهم کردن تسهیلات برای کار آفرینان جدید، تصریح کرد: یک سری تسهیلات تکمیلی در سال ۱۴۰۰ در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ پیش بینی شده است که در حال اجرا است و از طریق بانک مرکزی درخواست دادیم که این امر تسهیل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار  داشت :  مبالغ وام ها از محل تبصرهای ۱۶ و ۱۸ متفاوت است و شامل وام های خرد تا چند صد میلیونی است و قانون بودجه این امر را مصوب کرده است.

وی بیان داشت: در حوزه مشاغل خانگی و خرد دنیا به این سمت رفته بار اشتغال را از این طریق مرتفع کند اما  متاسفانه در کشور ما بیشتر به مشاغل صنعتی سرمایه بر تاکید داریم.  

عبدالملکی متذکر شد: در دو لت سیزدهم  می خواهیم از ظرفیت مشاغل کم سرمایه مهارت محور استفاده کنیم.

 وی با اشاره به برپایی  نمایشگاه  فرصت های شغلی مهارت محور در کرج بیان داشت:  در این نمایشگاه  حدود ۱۲۰ شغل از میان ۴۳۰ شغلی که شناسایی شده است، به نمایش گذاشته شد که با سرمایه یک میلیون تومان  تا ۱۰ میلیون تومان قابل اجرا است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مشاغل یاد شده مشاغل کم سرمایه بر و مهارت محور هستند، تصریح کرد: اگر حوزه مهارت محوری و مهارت آموزی را  توسعه و ترویج دهیم، می توانیم مشاغل زیادی با سرمایه کم ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم صدور مجوز آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد از هشت  ماه به  سه روز کاهش پیدا کرده است .

عبدالملکی  گفت: پس از کوتاه شدن  زمان  صدور مجوزها در دولت سیزدهم تاکنون  یک هزار و ۸۰۰ آموزشگاه  فنی و حرفه ای  در کشور مجوز در یافت کرده اند.

وی با بیان اینکه مشاغل نوین هم رو به رشد و پیشرفت هستند، اظهار داشت: براین اساس آینده کشور ما از لحاظ ایجاد اشتغال برای جوانان از جمله مشاغل خانگی و کم سرمایه مطلوب است.  

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت های خوبی برای توسعه سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و راه اندازی کارخانه های نیمه تعطیل، تعطیل و نیمه ساخت شروع شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …