شنبه , 15 اردیبهشت 1403

تولید ۶۵۰ هزار اصله درخت در نهالستان کرج

معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از تولید انبوه درختان و گیاهان در نهالستان کرج خبر داد.

تولید ۶۵۰ هزار اصله درخت در نهالستان کرجبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، علیپور گفت: مرکزنهالستان کرج با ۱۳۴ هکتار مساحت برای کاهش هزینه‌های جاری با تولید و تکثیر انواع گونه‌های درختی و گیاهی و رسیدن به خودکفایی در تولید گل و گیاه موردنیاز فضای سبز شهر فعالیت می‌کندو ۶۵۰ هزار درخت و درختچه درنهالستان کرج تولید شده است.

۸۰ درصد درختان شهر در نهالستان کرج تولید می‌شود.

او گفت: در حال حاضر این مرکز ۸۰ درصد درختان و درختچه‌های زینتی شهر کرج را تولید می‌کند.

معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: سالانه بیش از یک‌میلیون و پانصد هزار گلدان گل فصلی از نوع بنفشه، همیشه‌بهار، داوودی، اختر، کلم زینتی، انواع رز و گل محمدی تولید می‌شود که در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم.

علیپور با اشاره به تولید ۶۵۰ هزار درخت و درختچه درنهالستان، افزود: انواع سرو، زیتون‌تلخ، زبان‌گنجشک، کاج، سنجد، چنار، صنوبر، اقاقیا، بید مجنون، توت و زرشک تزئینی از دیگر تولیدات این مرکز است.

به گفته معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اصلی‌ترین ویژگی‌های تولیدات نهالستان کرج بومی‌سازی تولید و استفاده از درختان و گونه‌های سازگار با کم‌آبی و اقلیم شهر کرج است.

تولیدات این نهالستان در چند سال گذشته کمک شایانی به تأمین گل و نهال مورداستفاده در بلوارها، پارک‌ها و مناظر طبیعی شهر و درنتیجه زیباسازی سیمای شهری کرده.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …