یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

هشدار معاون وزیر کشاورزی در کرج: سالانه به اندازه حجم “سد امیرکبیر” فرسایش خاک داریم/ یک‌سوم قنات‌های کشور در معرض خشک‌شدن است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ساوجبلاغ،  مسعود منصور  در  آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیز داری سطح کشور در و رونمایی از طرح آبخیزداری با مشارکت شهرک صنعتی دارویی برکت با اشاره به بحرانهای مانند سیل زلزله و فرسایش خاک در کشور اظهار داشت: سالانه با 16 تن در هکتار فرسایش خاک مواجه هستیم.

وی افزود: سالانه 250 میلون متر مکعب فرسایشی است که در دریاچه پشت سدها جمع می‌شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه پشت سد امیرکبیر به میزان 204 میلیون مترمکعب است ، عنوان کرد: به اندازه یک سد در سال فرسایش خاک می‌دهیم.

منصور با بیان اینکه در  کشور حدود 40 هزار رشته قنات در کشور داریم که حدود یک سوم آن در معرص کم آب و خشک شدن است، بیان کرد: بیش از 10 هزار رشته قنات ناشی از فعالیت‌های آبخیزداری در کشور اجرا شده و آبدهی این قنات‌ها یک تا سه برابر افزایش یافته است.

وی افزود: به دلیل پرآب شدن قنات‌ها در برخی از روستانها مهاجرت معکوس اتفاق افتاده و روستاییان به محل سکونت خود برگشتند.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه یکی از راه‌های نجات کشور حفظ منابع طبیعی و آب و خاک کشور است، بیان کرد: رسالت احیا و توسعه منابع طبیعی باید با مشارکت مردم و دستگاههای اجرایی انجام شود.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …