یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

حدود ۵۰۰ متر مربع به مساحت کتابخانه های البرز اضافه می شود

هادی آشتیانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: به همین مناسبت ۲ کتابخانه عمومی، شهدای گلسار در شهرستان ساوجبلاغ و کتابخانه مرحوم حاج علی قره حسنلو در روستای عرب آباد خسروی در شهرستان چهارباغ افتتاح خواهند شد. 

وی با اشاره به لزوم دسترسی عادلانه عموم مردم به کتابخانه عمومی بر اساس آمایش کتابخانه‌های عمومی استان البرز افزود: با افتتاح این ۲ باب کتابخانه در شهر گلسار شهرستان ساوجبلاغ و روستای عرب آباد خسروی شهرستان چهارباغ، سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌های استان به میزان حدود ۵۰۰ متر مربع افزایش پیدا کرده و حوزه خدمت رسانی کتابخانه‌های عمومی گستره بیشتری پیدا خواهد کرد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان البرز تصریح کرد:  این ۲ کتابخانه مجهز به مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، بخش نشریات، بخش کودک و نوجوان و سالن های مطالعه خواهران و برادران می باشد و در اختیار علاقمندان کتاب و کتاب خوانی قرار خواهند گرفت.

گفتنی است کتابخانه‌ عمومی شهدای گلسار اولین کتابخانه عمومی نهادی این شهر می باشد و کتابخانه خیرساز مرحوم حاج علی قره حسنلو نیز به عنوان اولین کتابخانه عمومی این منطقه توسط فرزندان آن مرحوم احداث شده است و با راه‌اندازی این ۲ کتابخانه، تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان به ۵۲ باب افزایش خواهد یافت.

زیربنای کتابخانه های عمومی نهادی در زمان حاضر  ۲۵ هزارو ۸۸ متر مربع است .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …