جمعه , 28 اردیبهشت 1403

نگارخانه تاروپود شیراز میزبان نمایشگاه نقاشی «صفر و نیم» است

نمایشگاه نقاشی «صفر ونیم» تا ۱۶ اسفند دایر است و علاقه مندان می‌توانند همه روزه در ساعات ۱۰ الی ۱۳ و ۱۷ الی ۲۱ از این نمایشگاه بازدید کنند. نگارخانه تاروپود در خیابان حافظیه شیراز و در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس واقع شده است.

مریم مظفری در گفت و گو با ایرنا در زمینه فعالیت‌های هنری‌اش اظهار کرد: نقاشی و طراحی را بصورت خودآموز از ۹ سالگی آغاز کرده‌ام و در سالهای ۷۳ تا ۷۶  فعالیت خود را بصورت مداوم با فراگیری اصول تذهیب و نقوش هنر اسلامی  نزد مرحوم محمود خیزاب در آبادان ادامه دادم.

وی افزود: پس از اتمام تحصیل در دانشگاه از سال ۸۲ فعالیت حرفه ای خود را با فراگیری طراحی و نقاشی رنگ روغن نزد استاد مسعود خسروی در آموزشکده و گالری اُپاتان آغاز کردم.

این هنرمند گفت: در این میان جست و جوگری مرا با دنیای موسیقی آشنا کرد و به مدت شش سال به یادگیری ساز سنتی تار پرداختم.

مظفری بیان داشت: در طول این مدت به‌دلیل همزمانی رخدادهای زندگی و آشناییم با فلسفه؛ به دنبال راهی نو برای اندیشیدن،چگونه بودن و چه سان شدن و نمایش این تفکر؛ جست و جویی تازه آغاز شد برای تشنگی روانم که باعث مهاجرت به شهر شیرازشد.

وی عنوان کرد: از سال ۹۷ در محضر استاد سعید غلامی شیرازی مشغول فراگیری اصول هنر معاصر بوده ام و همزمان در عرصه دیزاین و طراحی صنعتی فعالیت آکادمیک و کارگاهی خود را ادامه می دهم.

مظفری در خصوص نمایشگاه اخیرش تحت عنوان «صفرو نیم» که در نگارخانه تاروپود برگزار ‌می‌شود گفت: امروز در گذر از میانسالی، در آشتی با زندگی و آنچه معنا دارد یا ندارد؛ چالشی تازه و ممتد را به تجربه جسم و جان می گذرانم و آنچه در این نمایشگاه به تماشا می‌نشینیم نشانی است از آنچه برمن و در من می گذرد.

این هنرمند نقاش دلیل انتخاب نام «صفر و نیم» برای عنوان این نمایشگاه را اینگونه شرح می‌دهد:

صفر و نیم اتفاقی مربوط و نامربوط حدود دو نقطه؛محصور، مجبور و گاه منفور…

پرتگاهی ست حیات میان صفر و هیچ…

آشوبی دردناک و خوشایند،

خارش زخمی بهبود یافته وش…

در این سراسیمه جاودان را نمی دانم. یقینم نیست، چگونه نیم یک آن را مقیاس گیرند.

درودم یا بدرود، سکوتم یا غوغا، شکوهم یا هبوط، میمانم یا رفته ام، آمده بودم..؟؟        

آااه… ” من کجا خوابم برد ؟ “
تنها می توان دید و دوید..
با خیالی که نمی آید… نیست ..
شاید..
شاید لحظه ای به دام افتد..
محبوس به چهارچوب واقعیت..
می ایستم..
و اینک ، در نیمه ام ..

مریم مظفری متولد ۱۳۵۹ خرمشهر، دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی صنعتی دانشگاه الزهرا تهران ۱۴۰۰ و فارغ التحصیل کارشناسی بیولوژی دانشگاه شهرکرد۱۳۸۱است. وی تا کنون در چندین نمایشگاه گروهی درشهر شیراز گالری تاروپود، وصال، آبان‌ و همچنین نمایشگاههای انفرادی منطقه آزاد اروند آبادان،گالری اُپاتان شرکت کرده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …